گوترش: بشریت به سلاح انقراض جمعی تبدیل شده است

9:51 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۱۳۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیر کل سازمان ملل درباره اقدامات بشریت علیه طبیعت و محیط زیست هشدار داد.

خبرگزاری میزان - «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، کنفرانس تنوع زیستی در «مونترال» را با هشدار جدی در مورد تلفات گسترده گونه‎های جانوری و گیاهی که او آن را «تخریب عجیب» نامید، افتتاح کرد.

به گزارش «یاهو نیوز»، گوترش گفت: به نظر می‌رسد که بشریت در حال نابودی طبیعت و به سلاح انقراض جمعی تبدیل شده است و ما در حال جنگ با طبیعت هستیم.

دبیر کل سازمان ملل مسئولیت تخریب محیط زیست طبیعی را بر اثرات فعالیت‌های اقتصادی انسان، به‌ویژه تغییرات آب‌وهوایی بر عهده گرفت.

وی در سخنرانی خود در کنفرانسی که به عنوان COP15 نیز شناخته می‌شود، گفت: زمین، آب و هوای ما توسط مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها مسموم و با پلاستیک خفه شده است؛ اعتیاد ما به سوخت‌های فسیلی آب و هوای ما را به هرج و مرج تبدیل کرده است. از امواج گرما و آتش‌سوزی جنگل‌ها به جوامعی که در اثر گرما و خشکسالی خشک شده‌اند یا توسط سیل‌های وحشتناک زیر آب رفته و نابود شده‌اند.

نمایندگان بیش از 190 کشور برای این کنفرانس در مونترال هستند که از چهارشنبه آغاز می شود؛ مقامات امیدوارند که این نشست منجر به پذیرش جهانی چارچوبی شود که اهدافی را برای کاهش علل از دست دادن تنوع زیستی، مانند آلودگی، تعیین می‌کند.

همه کشورهای جهان به جز واتیکان و آمریکا یکی از طرفین معاهده تنوع زیستی هستند؛ در سال 2021، جمهوریخواهان در سنای آمریکا از تصویب آن خودداری کردند و دلیل آن ترس از دخالت در امور این کشور عنوان شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *