معافیت واردات ماشین آلات چاپ از تعرفه گمرکی

10:24 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۲۵۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نشست معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان اتحادیه های اصناف وابسته به صنعت چاپ، روز دوشنبه (چهاردهم آذر) در سالن جلسات معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت ارتباط و تعامل دولت و بخش خصوصی در حل مشکلات صنعت چاپ از اقدامات صورت گرفته برای اصلاح آیین نامه صدور مجوز واحدهای چاپ و نیز طرح استانی شدن اتحادیه‌های چاپ تقدیر و اعلام کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع مشکلات این صنعت اهتمام جدی دارد.

احمدوند با اشاره به برگزاری این جلسه در راستای حل مشکلات و موانع پیش رو در حوزه چاپ ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی باید منجر به رفع مشکلات و موانع در حوزه های مربوطه شود و برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای لازم است مشکلات و موانع پس از تعیین اولویت در شورای راهبردی مطرح شود.

وی افزود: بهره­ گیری از ظرفیت های بخش های علمی، حقوقی و اقتصادی نیز در رسیدن به اهداف در حوزه های فرهنگی بویژه در بخش های صنعت چاپ ضروری است و لازم است از حضور افراد متخصص در این موضوعات در کارگروه های مربوطه استفاده کنیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دستاوردها قدم به قدم به دست می آید، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی در توسعه صنعت چاپ وجود دارد که از دغدغه های وزیر محترم فرهنگ نیز به شمار می­ آید و باید، ساز و کار آن از سوی اهالی صنعت چاپ تدبیر شود، ما نیز آمادگی پیگیری آن را از مراجع ذی صلاح داریم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ارائه تسهیلات نوسازی دستگاه های چاپ، گفت: تلاش می­کنیم تسهیلات به نرخ ارزان به دست صاحبان کسب و کار چاپ و نشر برسد.

احمدوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی تخصیص کاغذ دولتی، افزود: مقدار کاغذی که امسال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می شود به اندازه 10 درصد نیاز نشر کشور هم نیست و معاونت امور فرهنگی به اندازه نیاز ناشر و در صورت چاپ کتاب فرهنگی بخشی از کاغذ آن را تامین می­کند و در آینده نیز دیگر چیزی به نام کاغذ دولتی وجود نخواهد داشت.

در ابتدای این نشست علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از عملکرد این دفتر در حوزه ارتباط با اتحادیه های اصناف وابسته به صنعت چاپ ارائه کرد.

وی درباره شناسنامه دستگاه های چاپ گفت: بر اساس آیین نامه و مصوبه سال 1375 تمامی دستگاه های چاپ باید دارای شناسنامه باشد و نقل و انتقال آن باید در دفترخانه صورت بگیرد.

گفتنی است در این نشست برخی از حاضران نظرات و پیشنهادهای خود در راستای رفع مشکلات و موانع پیش رو در حوزه چاپ در استان­ها را ارائه کردند. از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه می­توان به پیگیری معافیت گمرکی دستگاه های چاپ، توجه به چاپ دیجیتال و ایجاد مرز بین آن با تکثیر، ارائه تعریفی مشخص از ضوابط چاپ دیجیتال و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *