معاون هماهنگ‌کننده ارتش: نیرو‌های نظامی ما توان پاسخگویی به تهدیدات احتمالی را دارند

10:48 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۳۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: نیرو‌های نظامی کشورمان در وضعیت فعلی به جایگاهی دست پیدا کرده‌اند که توان پاسخگویی به تهدیدات فعلی و تهدیدات احتمالی در آینده را دارند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت شناخت دقیق و عکس‌العمل صحیح در حوزه جنگ ترکیبی گفت: امروزه نوع تهاجم و هجوم دشمن با قبل متفاوت شده و شیوه تهاجم دشمن از نوع ترکیبی است.

وی بیان کرد: جنگ ترکیبی ابعادی دارد و نمی‌توان تنها بعد نظامی آن را در نظر گرفت بلکه در کنار آن باید ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و فناوری را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، زیرا همه این ابعاد در کنار هم جنگ ترکیبی را رقم می‌زنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تأکید کرد: بایستی در تمام این حوزه‌ها که مورد اشاره قرار گرفته به سطحی از توانمندی دست پیدا کنیم که توان ایستادگی کامل در برابر دشمن را به دست بیاوریم و حتی توان هجوم به سوی دشمن در مواقع ضرور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دست یافتن به جایگاه مطلوب در حوزه جنگ ترکیبی نیازمند آگاهی، بصیرت، دانش و علم است، گفت: در کنار این موارد، برخورداری از وحدت و انسجام ملی ضرورتی انکارناپذیر محسوب می‌شود. هرگاه در خط ولایت حرکت کرده‌ایم موفقیت‌هایی نصیب ما شده، لذا برای موفقیت در مسیر جنگ ترکیبی و مقابله با دشمن در عرصه این نوع جنگ باید در مسیر ولایت حرکت کنیم.

دریادار سیاری به نقش مهم نیرو‌های مسلح در پیشبرد تئوری جنگ ترکیبی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و در این رابطه گفت: البته باید مدنظر داشت نیرو‌های مسلح نقش مهمی در پیشبرد جنگ ترکیبی دارند، زیرا مهمترین عامل تأثیرگذار در این نوع جنگ همچنان عامل نظامی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: اطمینان داشته باشید نیرو‌های نظامی ما در وضعیت فعلی به جایگاهی دست پیدا کرده‌اند که توان پاسخگویی به تهدیدات فعلی و تهدیدات احتمالی در آینده را دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *