فشار انگلیس بر پناهجویان/از بازداشت کودکان تا شیوع دیفتری در اردوگاه‌های پناهجویی

11:21 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۴۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موضوع پناهجویی در انگلیس یکی از موضوعات عمده در زمینه نقض حقوق بشر است.

خبرگزاری میزان – سیستم پناهندگی انگلیس در روزهای اخیر به سوژه خبرهای این کشور تبدیل شده است.

به گزارش « freemovement»، از سیستم پناهجویی انگلیس در هفته‌های اخیر خبرهای مختلفی منتشر شده است؛ از گزارش افشاگرانه مبنی بر عدم پذیرش حتی یک شهروند افغانستانی در چارچوب طرح اسکان مجدد شهروندان افغانستانی وزارت کشور (ACRS)  گرفته تا گزارش جنجالی «سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس که مسئولیت جمعی و حقوق بشر را تهدید می‌کند.

فهرست سفید پناهندگی انگلیس نیز در روزها و هفته‌های اخیر دچار تحولاتی شده و جنجال‌های متعدد و نگرانی‌های حقوق بشری جدی را در پی داشته است.

نگهداری کودکان پناهجو در بازداشتگاه‌های بزرگسالان

به گزارش «گاردین»، کارشناسان می‌گویند دولت انگلیس در مقیاس گسترده و وحشتناکی پناهجویان کودک بدون همراه را پس از دستکاری در تاریخ تولدشان در اردوگاه پناهجویی بدنام و ناامن «مانستون» نگهداری می‌کند.

شورای پناهندگان انگلیس می‌گوید که وزارت کشور با تغییر در مدارک هویتی کودکان پناهجوی بی همراه آنان را به عنوان پناهجویان بالای 18 سال معرفی و در اردوگاه «مانستون» نگهداری می‌کند.

مدیر اجرایی شورای پناهندگی انگلیس می‌گوید: این یک سوءاستفاده از قدرت توسط دولت است؛ دولت کودکان بسیار آسیب پذیر را در شرایط بسیار بدی قرار می‌دهد.

«مانستون» در هفته‌های اخیر با موج گسترده ای از انتقادات درباره ازدحام بیش از حد جمعیت، فروش مواد مخدر توسط نگهبانان اردوگاه، سرگردان رها کردن پناهجویان در لندن پس از آزادی و شیوع بیماری‌های عفونی مانند دیفتری مواجه شده است.

اخیرا نیز مرگ یک پناهجو بر اثر ابتلا به دیفتری در «مانستون» اعلام شد؛ بیماری عفونی بسیار مسری که پوست، بینی و گلو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شیوع گسترده دیفتری در اردوگاه‌های پناهجویی انگلیس

به گزارش «دیلی میل»، پس از افشای خبر مرگ یک پناهجو بر اثر ابتلا به بیماری دیفتری، اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهند که هفت مورد دیگر از دیفتری در میان پناهجویان در انگلیس در یک هفته کشف شد.

براساس اعلام آژانس امنیت بهداشت انگلیس، تعداد کل موارد ثبت شده ابتلا به دیفتری در میان پناهجویان در سال جاری به 57 نفر رسیده است که از این تعداد، 52 مورد از ابتدای اکتبر کشف شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیماری عفونی «دیفتری» در اردوگاه پناهجویی «مانستون» هر ماه چندین نفر را گرفتار می‌کند.

این بیماری در صورت عدم درمان سریع می‌تواند بسیار کُشنده باشد.

عدم اسکان مناسب پناهجویان

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، مشکل کمبود محل اسکان سبب شده تا پناهجویان در بخش‌ها و شهرهای مختلف انگلیس با مشکل اسکان مواجه شده و در برخی موارد ناچار به خوابیدن در خیابان‌ها شوند.

یکی از دلایل کمبود محل اسکان پناهجویان در انگلیس، خارج شدن کنترل دولت بر روند پناهندگی است؛ ضمن این که شوراهای محلی و دولت در مورد پناهجویان هیچ هماهنگی ندارند.

در عین حال، به گزارش « lgcplus»، ساختمان‌های محل اسکان پناهجویان به چالشی جدی برای دولت انگلیس تبدیل شده اند.

موضوع اسکان پناهجویان در هتل‌ها با اقدام قانونی شوراهای شهرهای مختلف، مواجه شده است؛ این در حالی است که شمار پناهجویان در انتظار روند رسیدگی پرونده پناهجویی در این کشور رو  به افزایش است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *