رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید اقدامات آنتی دوپینگ با تصمیم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

11:34 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۴۸۲
با تصمیم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اقدامات آنتی دوپینگ در این رشته المپیکی تشدید می‌شود.

خبرگزاری میزان - اعضای هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در کنگره ویژه قبل از شروع مسابقات جهانی کلمبیا، به لوایح پیشنهادی مربوط به تشدید نظارت و برخورد با دوپینگ، بهبود حکمرانی و اصلاحاتی در اساسنامه IWF رای دادند.

تغییرات ایجاد شده به ویژه در خصوص تشدید نظارت و آموزش در حوزه آنتی دوپینگ، در راستای عمل به تعهدات خواسته شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک و جهت پالایش وزنه‌برداری در آستانه بازی‌های المپیک پاریس است از جمله دوره کنترل ورابوت برای هر رویداد کسب سهمیه المپیک به سه ماه تا پیش از مسابقه افزایش می یابد.

سم کوفا رییس کمیته فنی IWF گزارش پیشنهادی برای کاهش مدت زمان مسابقات آتی قهرمانی جهان ارائه کرد که به تصویب رسید و پتر کرول یکی از نواب رییس نیز خواستار الزامی شدن مدرک مربیگری برای مربیان حاضر در رقابت‌های قاره ای و جهانی از سال 2024 شد.

محمد جلود، رییس فدراسیون جهانی در این خصوص اظهارداشت: تصمیم‌های 2 روز گذشته و اقداماتی که برای اثبات تعهد خود نسبت به ساختن آینده‌ای تازه برای وزنه‌برداری انجام دادیم، بسیار مهم است، اما می‌دانیم که این چالش‌ها صرفا با حمایت تک تک اعضای خانواده وزنه‌برداری می‌تواند برطرف شود. باید با تعهد جمعی، گام‌های بزرگی برداریم تا دفتر گذشته بسته شود.

در این کنگره همچنین با رای اعضا، مقدونیه شمالی به عضویت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری درآمد و تعداد اعضا به 194 کشور رسید. از طرفی پرتغال با پشت سرگذاشتن دوره تعلیق خود، فعالیتش به عنوان عضو فعال را از سر گرفت و وضعیت جاماییکا از عضویت موقت به عضویت دائم تغییر یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *