رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستور رئیس کل دادگستری مازندران برای تعیین تکلیف پرونده‌های بایگانی راکد حوزه‌های قضایی

12:12 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۵۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: طی 8 ماه گذشته 228 هزار و 244 فقره پرونده از موجودی پرونده‌های بایگانی راکد دادگستری استان که غیر ضروری بود پس از ثبت واسکن اوراق جهت امحا به اداره اسناد تحویل داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با میزان، گفت: طی 8 ماه گذشته 228 هزار و 244 فقره پرونده از موجودی پرونده های بایگانی راکد دادگستری استان، که غیر ضروری بود پس از ثبت واسکن اوراق جهت امحا به اداره اسناد تحویل داده شده است.

وی افزود: در 8 ماه گذشته ۵۲ هزار و ۴۵۶ فقره از پرونده های دادگستری استان فرم گذاری، پالایش و نیز 945 هزار و 257 فقره پرونده اسکن و همچنین 868 هزار و 216 فقره پرونده نیز ثبت و ورود اطلاعات شد وبراین اساس 458 متر از فضای دادگستری نیز آزاد شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران عملکرد بایگانی راکد استان را خوب و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وسعت و پهناوری استان وتعداد زیاد حوزه های قضایی اقدامات خوبی صورت گرفته است البته برخی مشکلات واشکالات وجود دارد که با هماهنگی وهمفکری وتلاش همکاران مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با انتقاد از برخی حوزه های قضایی برای این حوزه ها ضرب الاجل تعیین کرد تا هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده های بایگانی راکد خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مکانیزه کردن پرونده‌های راکد در راستای حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از مفقودی پرونده‌ها مؤثر است و در طـرح مـذکور، پرونده‌های ضروری و غیرضروری از یکدیگر جدا و پرونده‌هـای غیرضروری معدوم و پرونده‌های مهم که ممکن است در سال‌های آینده برای استعلام دوباره به جریان افتد به صورت اسناد الکترونیکی نگه داشته می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *