برگزاری کارگاه آموزشی مداخله در فرآیند طلاق به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز

12:30 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۶۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارگاه آموزشی مداخله در فرآیند طلاق با موضوع «نقش آسیب‌های دلبستگی در کیفیت روابط زناشویی» به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

خبرگزاری میزان _ کارگاه آموزشی مداخله در فرآیند طلاق با موضوع «نقش آسیب‌های دلبستگی در کیفیت روابط زناشویی» به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

در این کارگاه 4 ساعته که به‌منظور بهبود شیوه‌های مشاوره‌ پیش از طلاق  و با حضور 51  نفر از مشاوران و روانشناسان مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان البرز برگزار شد، رمضانی به تدریس مداخلات قبل و بعد از طلاق و مسائل مرتبط با آن پرداخت.

فرید نجف ‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را ارتقاء دانش و مهارت فنی مشاوران مرکز مشاوره پیش از طلاق عنوان کرد و گفت: نتایج حاصل از برگزاری این کارگاه‌ها، در افزایش آمار صلح و سازش زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره پیش از طلاق را می‌توان مشاهده کرد.

بیشتربخوانید

بررسی دو پرونده با موضوع تخلف از شروط ضمن عقد و اعتیاد زوج به مواد مخدر و احراز عسر و حرج زوجه در دیوان عالی کشور

وی در کنار آموزش مهارت‌ها، بر دغدغه‌مندی و تعهد مشاوران در برخورد با مراجعان تاکید کرد و این مهم را ضامن اثرگذاری مشاوره در افراد دانست.

نجف‌نیا با تأکید بر اینکه طلاق در زمره غم‌انگيزترين پديده‌های اجتماعی است و در فرهنگ اسلامی به‌عنوان منفورترین حلال محسوب می‌شود گفت: طلاق عواقب بسيار ناگواری را برای افراد خانواده و جامعه به دنبال دارد و می‌تواند موجب بروز بسياری از آسيب‌های اجتماعی دیگر شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به مشاوره‌های انجام شده در مراکز مشاوره دادگستری کل استان البرز، مهمترين علل طلاق را عدم تعهد و مسئولیت‌پذیری زوجین، ضعف شدید در مهارت‌های زناشویی، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، مشکلات جنسی و خیانت طرفین عنوان کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *