مسکو: مذاکرات با آمریکا درباره پیمان استارت متوقف شده است

12:13 - 17 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۷۵۵۳
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مذاکرات با آمریکا درباره پیمان استارت متوقف شده است.

خبرگزاری میزان - «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مذاکرات مسکو و واشنگتن در مورد ثبات استراتژیک متوقف شده اما پایان نیافته است.

«ریابکوف» در مصاحبه با روزنامه روسیه‌ای «ایزوستیا» یادآور شد: من فکر می‌کنم این دیدگاه درستی است؛ مذاکرات متوقف شده‌ است. ما جلسه کمیسیون مشورتی دوجانبه در مورد معاهده استارت نو را به تعویق انداختیم، ما آن را لغو نکرده‌ایم. من از حدس زدن خودداری می‌کنم، زمانی که قرار است تاریخ‌های جایگزین ارائه دهیم.

به گفته این دیپلمات روسیه، تصمیم برای به تعویق انداختن نشست در مورد معاهده استارت دشوار بود.

وی افزود: روسیه به امتیازات یکجانبه احتمالی در گفتگوی ثبات راهبردی با آمریکا نگاه نمی‌کند، اما آماده است این گفتگو را بر مبنای برابر و متعادل از سر بگیرد.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اگر و زمانی که آمریکایی‌ها آماده از سرگیری گفتگوی ثبات استراتژیک باشند، ما آماده خواهیم بود. می‌دانیم که این کار آسانی نخواهد بود زیرا گفتگو با مشکلات پیش رفته و اکنون می‌تواند عناصر بیشتری در موضع آمریکا وجود داشته باشد که برای ما خوشایند نخواهد بود، اما به هر حال تصمیم با آنهاست.

«ریابکوف» گفت: روسیه فکر نمی‌کند که لازم باشد روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کند زیرا منابع دیگر اقدامات دیپلماتیک هنوز تمام نشده است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما قطع روابط دیپلماتیک را نمی‌خواهیم. در واقع، قطع روابط دیپلماتیک سیگنالی است که مطلقا هیچ منبع سیاسی باقی نمانده است و ما این را نمی‌خواهیم.

«ریابکوف» همچنین در خصوص مذاکرات میان دو کشور در خصوص مبادله زندانیان گفت: مذاکرات بین روسیه و آمریکا در مورد تامین امنیت مبادله زندانیان، تنها پیشرفت اندکی دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *