نادیده گرفتن خشونت‌های مرگبار پلیس در آمریکا

14:20 - 17 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۷۶۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آمریکا سالانه صدها نفر را به ضرب گلوله به قتل می‎رساند و بسیاری از این موارد قتل گزارش نمی‌شوند.

خبرگزاری میزان - با وجود بررسی مجدد استفاده از خشونت توسط پلیس آمریکا و صرف میلیون‎ها دلار برای تشویق مجریان قانون محلی به گزارش داده‌ها، هر ساله تیراندازی‌های مرگبار پلیس کمتری توسط دولت فدرال ثبت می‌شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل پایگاه داده‌ای که توسط «واشنگتن پست» که ردیابی قتل ها را در سال 2015 آغاز کرد، تیراندازی‌های مرگبار توسط افسران در دستکم دو هزار و 250 اداره پلیس در هفت سال گذشته از سوابق دولت فدرال مفقود شده است.

 تصویر گمراه کننده دولت آمریکا از استفاده پلیس از زور و خشونت، تلاش‌ها برای پاسخگویی به این بحران را پیچیده می‌کند.

داده‌های ناقص همچنین اختلاف نژادی را در میان کشته شدگان از سوی پلیس پنهان می‌کند که بزرگتر از آن چیزی است که داده‎های فدرال نشان می‌دهد.

 روزنامه واشنگتن پست دریافته که سیاه‌پوستان بسیار بیشتر از آنچه در داده‌های اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مشخص است توسط پلیس کشته می‌شوند.

در میان داده‌های گمشده؛ تیراندازی توسط افسران در 440 بخش که دولت‌های محلی آن‌ها نزدیک به 90 میلیون دلار کمک مالی فدرال برای ردیابی و گزارش داده‌های جرم دریافت کردند و تیراندازی از 700 اداره دیگر طبق قوانین محلی باید قتل را به مقامات ایالتی گزارش کنند.

در دستکم 34 ایالت آمریکا، قوانین پلیس را ملزم می ‌کند که اطلاعات جرم و جنایت را به ایالت گزارش کند اما اکثر قوانین در مورد اینکه آیا تیراندازی پلیس باید مشمول این قانون شود یا خیر مبهم است.

بر اساس تحلیلی که واشنگتن پست در حال آن انجام است، پلیس در آمریکا سالانه حدود هزار نفر را به ضرب گلوله می‎کشد.

این شکاف در عدم گزارش تیراندازی‌های مرگبار پلیس در سال‌های اخیر بیشتر شده است به گونه‌ای که تا سال 2021، تنها یک سوم از تیراندازی‌های مرگبار بخش‌ها در پایگاه داده اف‌بی‌ای ظاهر شده است.

این موضوع عمدتا به این دلیل است که ادارات پلیس محلی ملزم به گزارش این حوادث به دولت فدرال آمریکا نیستند.

سیاه‌پوستان عمده قربانیان حشونت پلیس

سیاه‌پوستان آمریکایی با نرخ بسیار بالاتری از آمریکایی‌های سفیدپوست از سوی پلیس کشته می‌شوند.

اگرچه نیمی از افرادی که توسط پلیس هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته می‌شوند سفیدپوست هستند، سیاه‌پوستان آمریکایی به میزان نامتناسبی هدف گلوله قرار می‌گیرند.

آنها تقریبا 14 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند و با این وجود بیش از دو برابر سفیدپوستان آمریکایی توسط پلیس کشته می‌شوند؛ آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار نیز توسط پلیس به میزان نامتناسبی کشته می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *