جام جهانی 2022| صعود ماراتن‌گونه آرژانتین با گذر از لاله‌های نارنجی/ کامبک هلند برای فرار از شکست کافی نبود + فیلم

1:27 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۸۶۰۷
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تیم ملی آرژانتین با پیروزی مقابل هلند حریف تیم ملی کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 شد.

‌خبرگزاری میزان – بیستمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری دومین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی به اتمام رسید که در مصافی حساس و مهیج تیم ملی آرژانتین، از ساعت 22:30 در استادیوم لوسیل به مصاف تیم ملی هلند رفت و در نبردی که آلبی‌سلسته با درخشش و رکوردشکنی مسی 2 بر صفر پیش بود در نهایت با کامبک هلندی‌ها بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت. تلاش دو تیم در وقت‌های اضافی هم منجر به گل نشد تا در نهایت آرژانتین با پیروزی 4 بر 3 در ضربات پنالتی جواز صعود به جمع 4 تیم نهایی را کسب کند.

نیمه اول با برتری محسوس آرژانتینی‌ها پیگیری می‌شد و در حالی که به اواخر 45 دقیقه نخست رسیده بودیم، لیونل مسی پس از حرکتی انفرادی و با پاسی تماشایی توپ را به ناهوئل مولینا رساند تا این مهاجم جوان در دقیقه 35 گل اول آرژانتین را به ثمر برساند و نیمه اول در نهایت با برتری یک بر صفر آلبی‌سلسته به اتمام رسید.

در نیمه دوم بازی چنگی به دل نمی‌زد و به نظر می‌رسید شاگردان فن‌خال توان خود را برای 15 دقیقه پایانی گذاشته‌اند، اما روی یک غافلگیری داور اسپانیایی یک پنالتی برای آرژانتین گرفت تا لیونل مسی در دقیقه 73 گل دوم آرژانتین را بزند و شب درخشانش را با یک گل و یک پاس گل تکمیل کند.

در ادامه هلندی‌ها سراپا حمله شدند و تمرکز خود را روی ارسال از جناحین گذاشتند تا اینکه در دقیقه 83 ووت وگهورست با ضربه سری تماشایی تک گل لاله‌های نارنجی را زد، اما این پایان کار نبود و تعویض طلایی فن‌خال شب درخشان خود را با بریس در دقیقه 11+90 تکمیل کرد و روی حرکت از پیش تعیین شده هلند در آخرین دقیقه کامبک زد تا با تساوی 2 بر 2 تکلیف تیم پیروز در وقت‌های اضافی مشخص شود.

این درحالیست که وگهورست به اولین بازیکن تاریخ هلند تبدیل شد که در جام جهانی به عنوان بازیکن تعویضی موفق به ثبت دبل می‌شود. گل دوم او در دقیقه 100 به دیرهنگام‌ترین گل دور حذفی تاریخ جام جهانی تبدیل شد.

در وقت‌های اضافی هم با وجود حملات پرتعداد توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا تکلیف تیم راه یافته به نیمه نهایی در ضربات حساس پنالتی مشخص شود.

ویرجیل فن‌دایک پشت نخستین ضربه پنالتی هلند ایستاد، اما امیلیانو مارتینز با جهشی تماشایی این توپ را مهار کرد. در سوی مقابل لیونل مسی با ضربه‌ای آرام به وسط دروازه هلند موفق به گلزنی شد. دومین ضربه پنالتی هلند که توسط برخواین زده شد، اما این پنالتی هم توسط دروازه‌بان آرژانتین مهار شد و در ادامه پارادس پنالتی دوم آلبی‌سلسته را گل کرد تا آرژانتین 2 بر صفر پیش بیفتد. کوپیمینرز بالاخره قفل دروازه آرژانتین را شکست تا هلند به ادامه پنالتی‌ها امیدوار بماند، اما گونزالو مونتیل پنالتی سوم آرژانتین را خلاف جهت آندریاس نوپرت وارد دروازه هلند کرد.

وگهورست که نمایش درخشانی در این بازی داشت پنالتی چهارم هلند را تبدیل به گل کرد و در حالی که آرژانتین در صورت گل شدن پنالتی انزو فرناندز به نیمه نهایی می‌رسید، اما پنالتی این بازیکن به بیرون رفت. لوک دی‌یونگ پنالتی پنجم لاله‌های نارنجی را تبدیل به گل کرد. در نهایت لائوتارو مارتینز با یک پنالتی تماشایی تیر خلاص را به پیکر هلند زد تا در نهایت آرژانتین با پیروزی 4 بر 3 در ضربات پنالتی به عنوان دومین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شد.

به این ترتیب تیم ملی آرژانتین در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تیم ملی کرواسی برود که ساعاتی پیش در ضربات پنالتی موفق شد برزیل پرستاره را از پیش رو بردارد.

همچنین لیونل مسی با گلزنی در این بازی تعداد گل‌های خود در جام‌های جهانی را به عدد 10 رساند و در کنار گابریل باتیستوتا رکورددار گلزنی در تاریخ آرژانتین در جام جهانی شد.

*آرژانتین 2(4)– هلند 2(3)

گل‌ها: ناهوئل مولینا(35) و لیونل مسی(73 - پنالتی) برای آرژانتین/ ووت وگهورست(83 و 11+90 ) برای هلند

کارت زرد: یورین تیمبر(43)، ووت وگهورست(2+45)، ممفیس دیپای(76)، استیون برگویس(88)، ویرجیل فن دایک(89) و استیون برخواین(13+90) از هلند/ مارکوس آکونیا(43)، کریستین رومرو(45)، لیساندرو مارتینز(76)، لئاندرو پاردس(89)، اسکالونی(90)، لیونل مسی(11+90)، نیکولاس اوتامندی(13+90)، گونزالو مونتیل(109) و ژرمن پتزلا(112) از آرژانتین

داور: آنتونیو متئو لاهوز(اسپانیا)/ کمک داور اول: پائو دیویس/ کمک داور دوم: روبرتو دیاز

*ترکیب تیم ملی آرژانتین:

املیانو مارتینس (دروازه‌بان)، نیکولاس اوتامندی، کریستین رومرو(۷۸- پتزلا)، ناهیل مولینا(۱۰۵- گونسالو مونتیل)، لیساندرو مارتینس(۱۱۱- آنخل دی‌ماریا)، مارکوس آکونیا(۷۸- تاگلافیکو)، الکسیس مک‌آلیستر، انزو فرناندس، رودریگو دی‌پائول(۶۷- پارادس)، خولین آلوارس و لیونل مسی

*ترکیب تیم ملی هلند:

آندریاس نوپرت، ویرجیل فن‌دایک، ناتان آکه، یورین تیمبر، مارتین درون(۴۶- کوپیمینرز)، فرانکی دی‌یونگ، دنزل دامفرایز، دالی بلیند(۶۴- لوک دیانگ)، کودی گاکپو(۱۱۳- لانگ)، استیون برخواین(۴۶- برگیوس) و ممفیس دیپای(۷۹- وگورست)

*گل اول آرژانتین به هلند توسط ناهوئل مولینا(35):

*گل دوم آرژانتین به هلند توسط لیونل مسی(73 - پنالتی):

*گل اول هلند به آرژانتین توسط ووت وگهورست(83):

*گل دوم هلند به آرژانتین توسط ووت وگهورست (11+90):

*ضربات پنالتی دیدار آرژانتین - هلند:

*نمودار حذفی جام جهانی:

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *