خوداتکایی در تولید و حمایت از کشاورزان با اجرای کشت قراردادی

14:26 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۵۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: اجرای کشت قراردادی، یکی از برنامه‌های اصلی خوداتکایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم است.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سعید راد از تأمین اقلام اساسی مصرفی مردم به عنوان یکی از رویکردها و اولویت‌های اصلی کشور نام برد و گفت: دسترسی به محصولاتی که بیشترین سهم و نقش را در سفره خانواده‌ها دارند، با در نظر گرفتن دو مؤلفه صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها از یک سو و خوداتکایی و افزایش بهره‌وری از سوی دیگر به شکل ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ظرفیت بالای انبارها و سیلوهای سراسر کشور افزود: بر این اساس، ضمن تأمین گندم مصرفی مورد نیاز کشور، با مدیریت فرایند تولید، واردات و نگهداری، می‌توانیم این محصول را با اطمینان خاطر تا مدت‌ها ذخیره کرده و مصرف کنیم.

وی با اشاره به این که علاوه بر قیمت‌گذاری منطقی برای خرید تضمینی گندم، تسهیلاتی در زمینه ارائه نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان نیز در افزایش تولید این محصول و تحویل آن به مراکز خرید دولتی مؤثر بوده است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی خوداتکایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم، اجرای کشت قراردادی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه کشاورزی قراردادی از سال گذشته زراعی آغاز شده است، از الگوی کشت قراردادی به عنوان یک طرح فراسازمانی و فراوزارتخانه‌‌ای نام برد و خاطرنشان کرد: برای اجرای کشاورزی قراردادی به اعتبارات و الزاماتی نیاز داریم تا بتوانیم کشاورزان عزیز را مورد حمایت کامل قرار دهیم و این الگوی نوین کشت را به شکل مطلوب محقق کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *