دزدیدن کودکان برای فرزندخواندگی؛ حقوق بشر به سبک فرانسوی‌ها

12:00 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۳۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حقوق کودکان در وجوه مختلف توسط فرانسه درون مرزهای این کشور، در سرزمین‌های سابقا مستعمره اش و نیز در کشورهای مختلف دیگر نقض می‌شود.

خبرگزاری میزان – انجمن کودکان خارجی «Rayon de soleil (RDSEE)» در پنج سال گذشته پرونده یکی از بزرگ ترین آژانس‌های فرانسوی فرزندخواندگی را که مسئول پذیرش بیش از 7 هزار کودک در سراسر جهان است، بررسی کرد.

به گزارش «یاهو نیوز»، «مالی»، «آفریقای مرکزی»،« ماداگاسکار»، «هائیتی»، «پرو»، «رومانی» از جمله کشورهایی هستند که پرونده‌های فرزندخواندگی توسط سازمان مذکور در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در عین حال، جزئیات جدید در مورد 9 کودک در «مالی» که ادعا می‌کنند در دهه 1990 به طور تقلبی در فرانسه به فرزندخواندگی گرفته شده اند، نشان می‌دهد که مقامات فرانسوی در آن زمان از اقدامات نادرست آگاه بوده و اقدامی نکرده اند.

اسناد موجود نیز موید این است که فرانسه با وجود آگاهی از این روند، اقدامات لازم را انجام نداده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که موضوع بی توجهی فرانسه به «کودکان دزدیده شده» در یکی از بزرگ ترین آژانس‌های فرزندخواندگی این کشور مورد تحقیق قرار گرفته است.

این رسوایی در حالی مطرح می‌شود که آژانس مذکور همچنان در بلغارستان، شیلی، کره جنوبی و هند همچنان فعال است.

«یونیسف»، اخیرا به فرانسه هشدار داد که برای حمایت از کودکان و حقوق آن‌ها اقدام کند.

به گزارش «آناتولی»، براساس گزارش یونیسف، فرانسه باید برای بهبود رفاه کودکان در کشور خود و در سرزمین‌های خارجی اش اقدام کرده و برای تضمین حمایت بیشتر از حقوق آن‌ها گام بردارد.

براساس گزارش مذکور، وضعیت کودکان در مناطق فقیرنشین فرانسه و سرزمین‌های خارجی این کشور نگران کننده است؛ تداوم نابرابری‌های اجتماعی و سرزمینی از دسترسی کودکان به مدرسه، خدمات بهداشتی یا حفاظت جلوگیری می‎کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *