رئیس کل دادگستری استان اصفهان: امیرنصر آزادانی عضو یک گروه مسلحانه است/ هنوز حکمی برای متهم صادر نشده است/ شهادت سه مامور در اصفهان در پی اقدامات اعضای این گروه مسلحانه

13:15 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۷۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در رابطه با پرونده امیرنصرازادانی توضیحاتی داد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفت و گو با میزان، در رابطه با ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر صدور حکم محاربه برای فردی با نام امیر نصر آزادانی اظهار کرد: روز 25 آبان ماه در جریان ناآرامی‌ها در اصفهان 3 نفر از نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند که متهمان پرونده دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این پرونده 9 متهم دارد که یکی از آنها امیر نصرآزادانی است، افزود: کیفرخواست متهمان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: امیر نصر آزادانی براساس کیفرخواست صادر شده متهم ردیف پنجم پرونده است و از 27 آبان ماه در بازداشت به سر می‌برد.

وی افزود: براساس کیفرخواست صادر شده این فرد متهم به بغی است. وی با عضویت در گروه مسلحانه به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی با 3 نفر دیگر اقدام به اغتشاش مسلحانه در تاریخ 25 آبان ماه کرده است که در نتیجه این اقدام به وسیله یکی از اعضای گروه، 3 تن از ماموران تامین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: عناوین اتهامی دیگر امیر نصرآزادانی عضویت در دسته‌های غیر قانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت که معاونت در محاربه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری گفت: تا به امروز کیفرخواست برای متهمان پرونده صادر شده و هنوز حکمی برای متهمان پرونده صادر نشده است.

وی افزود: متهم نسبت به اقدامات مجرمانه خود به صراحت اقرار کرده است. فیلم دوربین‌های محل نیز وجود دارد و مستندات کافی مبنی بر حضور این فرد در گروه مسلحانه وجود دارد و کیفرخواست براساس همین موارد صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری گفت: این پرونده 9 متهم دارد که رسیدگی به پرونده 4 متهم در صلاحیت محاکم عمومی است و کیفرخواست 5 نفر از متهمان از جمله امیر نصر آزادانی به دادگاه انقلاب ارسال شده است و در حال حاضر وکلای پرونده در مهلت قانونی در حال مطالعه پرونده هستند که اگر ایرادی به کیفرخواست داشتند اعلام کنند.

وی افزود: پرونده طبق موازین قانونی رسیدگی و احکام اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: فضاسازها و جوسازی های مسموم در مورد پرونده ها در اراده قضات رسیدگی کننده به پرونده ها هیچ تاثیری ندارد و احکام براساس موازین قانونی و با قاطعیت صادر می شود و طبق قانون نسبت به اجرای احکام اقدام می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *