دیدار معاون وزیر امور خارجه با وزیر خارجه ترکمنستان

16:49 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۰۳۰
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس بین المللی بی طرفی با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد.

خبرگزاری میزان – «رضا نجفی»، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با «رشید مرودوف»، وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد و پیام دعوت وزیر امور خارجه برای سفر وی به تهران را ابلاغ کرد.

«نجفی» در این دیدار که روز یکشنبه  با حضور سفیر کشورمان در ترکمنستان و در حاشیه اجلاس بین‌المللی «گفت‌وگو، تضمینی برای صلح» در «عشق‌آباد»، پایتخت ترکمنستان برگزار شد، بر اهمیت حفظ و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه به‌ عنوان اولویت اساسی سیاست خارجی آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم تاکید و ابراز امیدواری کرد که روند همکاری‌های دو کشور دوست در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای تداوم یابد.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت «رستم قاسمی»، وزیر پیشین راه‌ وشهرسازی کشورمان و یادآوری اهتمام آن فقید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه، به مرور موضوعات مختلف در روابط میان دو کشور پرداخت و بر آمادگی ترکمنستان برای تقویت ارتباطات فیمابین تاکید کرد.

«رضا نجفی»، برای شرکت در نشست بین‌المللی گروه دوستان بی‌طرفی برای صلح، امنیت و توسعه پایدار که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شده، به «عشق‌آباد» سفر کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *