رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختلافات در اتحادیه اروپا بر سر تعیین سقف قیمت گاز

16:30 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۰۸۱
12 کشور از جمله بلژیک، یونان، ایتالیا و لهستان تهدید به ممانعت از توافق برای تعیین سقف قیمت گاز کرده و بر ایجاد مکانیزمی برای اصلاح بازار تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - منابع آگاه می‎گویند که در آستانه نشست اضطراری وزرای انرژی اتحادیه اروپا در سه شنبه آینده، اختلافات شدیدی در مورد تعیین سقف قیمت گاز در این اتحادیه وجود دارد.

به گزارش «تله ریپورت»، این منابع، اعلام کردند که 12 کشور از جمله بلژیک، یونان، ایتالیا و لهستان تهدید به ممانعت از توافق برای تعیین سقف قیمت گاز کرده و بر ایجاد مکانیزمی برای اصلاح بازار تاکید کردند.

این تحولات در بحبوحه ترس بانک مرکزی اروپا از تأثیر بحران گاز بر بازارهای مالی رخ می‌دهد.

کشورهای اتحادیه اروپا به تازگی در تلاش برای آماده کردن توافقی در مورد سقف قیمت گاز برای نشست وزیران انرژی که قرار است در 13 دسامبر (دو روز دیگر) برگزار شود، مذاکرات فوری انجام دادند، اما کشورها همچنان بر سر این طرح اختلاف نظر دارند.

یک مقام اتحادیه اروپا، گفت که این کشورها در حال کاهش اختلافات در مواضع خود هستند، اما برخی دیگر گفتند پیشرفت کمی در روز شنبه حاصل شده است.

این دیپلمات ها فردا مذاکرات بیشتری را انجام خواهند داد.

12 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا طرحی را ارائه کردند که در آن خواستار این شدند که حداکثر قیمت به طور قابل توجهی کمتر از آخرین سطح مورد مذاکره بین کشورها باشد.

این کشورها می‎گویند که این طرح به اندازه کافی به سمت چیزی که ما ممکن است یک توافق رضایت بخش در نظر بگیریم، پیش نرفته است.

این طرح توسط بلژیک، بلغارستان، کرواسی، یونان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، مالت، لهستان، رومانی، اسلوونی و اسلواکی ارائه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: گاز گاز اروپا اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *