بازداشت نامتناسب کودکان سیاه‌پوست و معلول در مدارس آمریکا

9:24 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۴۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت کودکان در مدارس آمریکا به سطوح نگران کننده‌ای رسیده و کودکان سیاه‌پوست و معلول عمده هدف این بازداشت‌ها هستند.

خبرگزاری میزان - مواردی در سرتاسر آمریکا وجود دارد که دانش‌آموزان دبستانی را در مدرسه با دستبند بسته و تحت بازداشت پلیس قرار می‌دهند.

تحلیل CBS نیوز نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دارای معلولیت چهار برابر بیشتر از همسالان خود در مدرسه دستگیر می‌شوند.

یک استاد دانشگاه شیکاگو در این باره می‌گوید: این گروه از کودکان هنوز در حال بلوغ و رشد هستند و ممکن است به اندازه سایر کودکانی که در مدارس تحصیل می‌کنند، بالغ نباشند.

او می‌گوید دانش‌آموزان دارای معلولیت ممکن است به راحتی کنترل خود را بر رفتار خود از دست بدهند.

تحلیل «سی‌بی‌اس» از داده‌های وزارت آموزش آمریکا نشان می‌دهد که در طول سال تحصیلی 2017، 213 بار پلیس در مدرسه دانش‌آموزان ابتدایی ایالت نیویورک فراخوانده شده و در مواردی بازداشت نیز وجود داشته است؛ این جدیدترین مجموعه داده‌های موجود است.

استاد دانشگاه شیکاگو می‌گوید: هیچ سیستم جامعی وجود ندارد که تضمین کند همه مدارس می‌توانند به طور موثر از نیازهای رفتاری، عاطفی و سلامت روان دانش‌آموزان حمایت کنند.

این موضوع به طور نامتناسبی بر دانش‌آموزان رنگین پوست نیز تأثیر می‌گذارد.

«آرون کوپچیک»، استاد جامعه شناسی و عدالت جنایی در دانشگاه «دلاور»، می‌گوید: اکنون مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد دانش‎آموزان رنگین پوست در معرض خطر بسیار بیشتری از دستگیری در مدرسه هستند.

از میان آن کودکان نیویورک که با پلیس تماس گرفته بودند، داده‌ها نشان می‌دهد که 38 درصد سیاه‌پوست بودند، در حالی که دانش‌آموزان سیاه‌پوست تنها 17 درصد از دانش‌آموزان این ایالت را تشکیل می‌دهند.

موضوع نگران کننده دیگری که وجود دارد این است که وزارت آموزش آمریکا می‌گوید که تا سال 2023 اطلاعات جدیدتری در این زمینه منتشر نخواهد کرد.

«داون یوستر» از وکلای مدافع کودکان با اشاره به بازداشت کودکان در مدارس نیویورک می‌گوید: این قطعا یک مسئله در شهر نیویورک است و ما سال‌ها و سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *