عقیم سازی اجباری زنان و دختران معلول در فرانسه

12:03 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۳۱۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان دارای معلولیت در فرانسه با تبعیض‌های گسترده ای مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – تعداد افراد دارای معلولیت در اروپا 100 میلیون نفر تخمین زده می‌شود که از این رقم 12 میلیون نفر در فرانسه زندگی می‌کنند؛ این جمعیت عظیم برای زندگی با تبعیض مواجه هستند و زنان معلول از تبعیضی مضاعف رنج می‌برند.

به گزارش «یورو اکتیو و womensmediacenter»، معلولیت در فرانسه عامل اصلی تبعیض است و زنان دارای معلولیت در فرانسه با تبعیض مضاعف روبرو هستند؛ این تبعیض‌ها عمدتا ناشناخته می‌مانند و دولت فرانسه نیز توجهی به این موضوع ندارد.

زنان دارای معلولیت در فرانسه در پی شیوع کرونا و اعمال قرنطینه‌های کرونایی به صورت قابل توجهی با بحران‌های درهم تنیده بهداشتی، اشتغال، ... مواجه شدند.

نکته مهم این که تبعیض علیه زنان معلول در فرانسه در قیاس با مردان معلول در این کشور هم قابل ملاحظه است.

اگرچه زنان دارای معلولیت در فرانسه واجد شرایط تر از مردان معلول هستند اما همچنان دسترسی محدودتری به تحصیلات دانشگاهی و بازار کار دارند.

زنان دارای معلولیت در فرانسه همچنین با ناامنی شغلی بیشتری روبرو هستند؛ آن‌ها در معرض نرخ بالای خطر خشونت اعم از جسمی و جنسی هستند.

واحد بین‌وزارتی حمایت از زنان در برابر خشونت و مبارزه با قاچاق انسان در فرانسه اعلام کرد در سال 2019 حدود 34 درصد از زنان دارای معلولیت در فرانسه دچار چنین خشونت‌هایی شده‌اند؛ این در حالی است که زنان بدون معلولیت 19 درصد دچار چنین خشونت‌هایی شده بودند.

عقیم سازی اجباری زنان و دختران معلول در فرانسه یکی دیگر از چالش‌هایی است که این افراد به آن مواجه هستند.

براساس گزارش سازمان ملل، فرانسه در کنار بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، لیتوانی و اسلواکی از جمله کشورهایی است که قوانین آن‌ها عقیم‌سازی اجباری زنان و دختران معلول را ممکن می‌سازد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *