رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها از کارگاه‌‌های اشتغال زندان‌های لرستان بازدید کرد

13:17 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۳۴۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها به همراه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی زندان‌های لرستان از کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی بروجرد وزندان مرکزی خرم آباد، اندرزگاه نسوان خرم آباد و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد بازدید کرد.

خبرگزاری میزان – پژمان پروین مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها به همراه عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی زندان‌های لرستان از کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی بروجرد وزندان مرکزی خرم آباد، اندرزگاه نسوان خرم آباد و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد بازدید کرد.

پژمان پروین مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها بیان کرد: اشتغال در زندان‌های لرستان به ویژه در حوزه صنعت فرش با اتفاقات خوبی همراه شده که می‌توان گفت نمونه‌اش در کشور وجود ندارد که همت و نشان دهنده اراده قوی و همت مجموعه مدیریتی در زمینه توسعه اشتغال زندانیان است.

وی افزود: آنچه که امروز مشاهده شد انسجام و همت مضاعف در ایجاد و ساختار اشتغال بر مبنای اشتغال واقعیت محور بود که می‌توان گفت؛ کارگاه فرش در زندان‌های لرستان بی نظیرترین کارگاه فرش حال حاضرزندان‌های کشور است و در آینده نزدیک می‎تواند حرف اول در صنایع فرش کشور باشد.

مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها تصریح کرد: توسعه صنعت فرش در زندان‌های لرستان با افزودن مشتقات فرش میسر می‌شود و در آینده شاهد توسعه کیفی و کمی این صنعت در زندان‌های لرستان خواهیم بود.

بیشتربخوانید

رسیدگی به مشکلات و موانع تولیدی شرکت‌های معادن منگنز ایران/ معاون دادستان کل کشور: معادن باید از خام فروشی پرهیز کنند

وی افزود: برای ارتقا یافتن کیفیت سفالگری و خراطی وایجاد موفقیت‌های بیشتر و گسترش فروش در محصولات می‌توان با هم‌افزایی با دیگر کارگاه‌های موجود در کشور به این امر تحقق بخشید. در بند نسوان نیز شاهد کارگاه‌هایی با محصولات متنوع و با کیفیتی بودیم که مددجویان با انگیزه و اشتیاق مشغول به مهارت آموزی و کار هستند که با حرکت در مسیر تولید محصولات متنوع تر وجذاب و بازاریابی اصولی در بازار می‌توان باعث تولید ثروت برای زندانیان شد و امیدواریم در آینده شاهد گسترش اشتغال پایدار در زندان‌‎های لرستان باشیم.

پروین با اشاره به اهمیت پرداخت دستمزد به زندانیان، تاکید کرد: متوسط پرداخت حقوق به زندانیان در لرستان بالاتر از نرم کشوری است که این یک دستاورد و موفقیت بزرگی در اشتغال زندانیان محسوب می‌شود.

در این نشست تنوع اشتغال در زندان‌های لرستان مورد توجه مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها قرار گرفت و در ادامه گفت: تمرکز استان بر مشاغلی چون پرورش زنبور عسل، صنایع چوب و فرش که دارای فروش تضمینی است، قابل برند سازیی و توسعه بیشتر است.

خود را مددکار و امدادرسان زندانیان و خانواده‌هایشان می‌دانیم

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های لرستان نیز بیان کرد: یکی از اولویت‌های ستاره دار و مهم سازمان زندان‌ها؛ ایجاد اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان است که سرنوشت زندانی را در زمینه شیوه تفکر، اندیشه و ایجاد درآمد پایدار و در نهایت تامین معیشت آنان و خانواده‎هایشان متحول خواهد کرد.

کشوری گفت: من و همکارانم در وهله اول خود را مددکار و امدادرسان زندانیان و خانواده‌هایشان می‌دانیم و تلاش می‌کنیم که با حرفه آموزی و توانمندسازی جامعه هدف در زندان‌ها سرنوشت زندانی تغییر مثبت پیدا کرده و با یادگیری یک حرفه و توانمند به آغوش جامعه بازگردد که هدف غائی ما در انجام این مسئولیت خطیر، ارزشمند و هدفمند است و مورد توجه موکد قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نیز است.

مدیرکل زندان‌های لرستان تصریح کرد: قطعا می‌توانیم در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های لرستان گام‌های موثرتری برداریم که نتیجه آن منجر به رضایتمندی جامعه هدف باشد و تا به امروز ثابت کرده‌ایم و توانسته‌ایم تعداد کثیری از آن‌ها را مشغول به کار کنیم بنابراین زندانی با پرداختن به اشتغال احساس مثبت و ارزشمندی خواهد داشت و به این باور خواهد رسید که می‌تواند معیشت خود و خانواده‌‎اش را پس از رهایی تامین کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *