نگاهی به خشونت‌های مرگبار پلیس آلمان

9:43 - 09 دی 1401
کد خبر: ۴۵۵۳۸۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های پلیس آلمان علیه شهروندان و به‌خصوص مهاجران وجود مشکلات ریشه‌ای را در ساختار آن آشکار می‌کند.

خبرگزاری میزان – طی ماه‌های اخیر برخی اقدامات مرگبار پلیس آلمان با انتقاد و بحث‌هایی در زمینه خشونت بیش از حد در ساختار پلیس این کشور همراه شده است.

چهار عملیات پلیس آلمان با چهار کشته در تابستان؛ آلمان بار دیگر درباره خشونت پلیس و نژادپرستی بحث می‌کند و آخرین قربانی یک پناهجوی 16 ساله بود که با مسلسل مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

آیا این اقدام پلیس دفاع از خود بود یا خشونت بیش از حد؟ این سوالی است که بسیاری از مردم آلمان پس از تیراندازی به یک نوجوان 16 ساله اهل «سنگال» در جریان عملیات پلیس این کشور می‌پرسند.

این حادثه در شهر «دورتموند»، در پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور، «نوردراین-وستفالن»  رخ داد؛ متصدی یکی از مراکز رفاهی جوانان با پلیس برای رسیدگی به جوانی که دچار ناراحتی روانی شده بود، تماس گرفت.

پلیس از راه رسید و از تفنگ های بیهوش کننده و اسپری فلفل استفاده کرد؛ یکی از آنها دستکم پنج بار با مسلسل نیمه خودکار به این نوجوان اهل سنگال شلیک کرد و پس از مدت کوتاهی این پسر در بیمارستان محلی جان باخت.

تاریخچه خشونت پلیس آمریکا

قتل این نوجوان 16 ساله از سوی پلیس آلمان در پی چندین حادثه مرگبار دیگر از سوی پلیس اتفاق می‌افتد؛ در شهرهای فرانکفورت و کلن، دو فرد نیز که ظاهرا چاقو به دست داشتند توسط پلیس کشته شدند و در یک مورد دیگر نیز یک مرد 39 ساله پس از استفاده مأموران از اسپری فلفل علیه او، جان باخت.

آموزش پلیس آلمان نیاز به اصلاح دارد

پلیس آلمان هنوز راه زیادی برای مبارزه با نژادپرستی دارد و نه تنها در دورتموند بلکه در تمامی آلمان، بر اساس تحقیقات جدید از سوی یک موسسه آلمانی، این موضوعات به ندرت در آموزش پلیس پوشش داده می‌شوند.

پلیس برای افراد مبتلا به بیماری روانی آموزش ندیده است

«رافائل بهر»، جرم شناس، از آکادمی پلیس هامبورگ، خشونت‌ پلیس علیه نوجوان 16 ساله را «غیر معمول» توصیف کرد؛ او گفت که اگرچه مسلسل یک قطعه از تجهیزات معمولی است که در خودروهای پلیس یافت می‌شود، اما تنها برای «موارد کاملا استثنایی» در نظر گرفته شده است.

اگرچه این نوجوان 16 ساله چاقو به همراه داشت، اما نمی‌توانست از آن برای آسیب رساندن به افراد زیادی در مدت زمان کوتاهی استفاده کرد، به‌خصوص که صحنه جنایت در منطقه‌ای شلوغ بود که تنها 11 مأمور پلیس در آن حضور داشتند.

عملکرد پلیس آلمان در بسیاری از موارد نشان داده که افسران پلیس برای مواجهه با افراد دارای اختلالات روانی آموزش کافی ندیده‌اند و این امر می‌تواند خطر کشته شدن افراد را از سوی نیروهای پلیس افزایش دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *