نه بلند کامیونداران به اعتصاب اجباری/ بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از پایانه حمل بار بندرعباس و گفت‌وگو با کامیونداران/ رشد 11 درصدی صدور بارنامه

8:59 - 23 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۴۴۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد ۱۱ درصدی صدور بارنامه و ۷ درصدی حمل کالا در چهاردهم تا شانزدهم آذرماه خبر داد.

خبرگزاری میزان_ مجتبی قهرمانی با اشاره به تهدیدات و فراخوان های گسترده عناصر ضدانقلاب برای اجبار رانندگان و کامیونداران به اعتصاب در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذرماه، از رشد ۱۱ درصدی صدور بارنامه و بیش از ۷ درصدی حمل کالا در این سه روز خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در پایانه حمل بار بندرعباس با رانندگان، کامیونداران و فعالین حوزه حمل و نقل به دیدار و گفتگو پرداخت.

در جریان این بازدید که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی و دیگر مسئولان دستگاه های متولی نیز حضور داشتند، دستورات ویژه ای در خصوص نحوه توزیع بار و تخصیص امکانات رفاهی و بهداشتی به رانندگان و کامیونداران صادر شد.

همچنین در ادامه این بازدید، دیدار ویژه مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با رانندگان و فعالین عرصه حمل و نقل برگزار شد و طی این دیدار، مجتبی قهرمانی و هیئت همراه، در بین رانندگان، کامیونداران و فعالین حوزه حمل و نقل استان حاضر شدند و ضمن برپایی میز خدمت، به مطالبات و مشکلات آن‌ها رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این دیدار طی سخنانی با اشاره به نقش مهم فعالین عرصه حمل و نقل در توسعه اقتصادی کشور از همراهی همیشگی رانندگان شریف، کامیونداران و فعالین این حوزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف و در مسیر خدمت رسانی به مردم که موجبات ناکامی توطئه های دشمنان را فراهم آورده است، قدردانی کرد.

مجتبی قهرمانی در ادامه با اشاره به تهدیدات و فراخوان های گسترده ضد انقلاب و رسانه های بیگانه برای اجبار رانندگان و کامیونداران به اعتصاب طی روزهای اخیر، اظهار کرد: با بصیرت و هوشیاری رانندگان و کامیونداران، توطئه دشمنان خنثی شد و بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور، طی این سه روز تعداد ۱۴ هزار و ششصد و چهارده بارنامه در بندرعباس صادر شده که در مقایسه با آبان ماه امسال در همین بازه زمانی، رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در خصوص شاخص حمل بار به لحاظ تناژ نیز در این سه روز حدود ۲۲۰ هزار تن بار حمل شده است که در این شاخص هم افزایش ۷/۶ را در مقایسه با مدت مشابه آبان ماه ۱۴۰۱ شاهد می باشیم.

وی در ادامه با اشاره به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم حضور مسئولان قضایی در جمع مردم و دیدار بدون واسطه با آنها به اشکال مختلف، یادآور شد: در راستای عمل به دستور رئیس محترم قوه قضاییه، دیدار مردمی ویژه ای با حضور مسئولان قضایی و اجرایی استان در محل پایانه بار بندرعباس برگزار شد و طی این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید ضمن گفتگو با فعالین عرصه حمل و نقل، مشکلات آنها مورد بررسی دقیق قرار گرفت و در خصوص موارد مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

قهرمانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر موارد مطرح شده در دیدار با رانندگان و فعالین عرصه حمل و نقل مربوط به حوزه حقوق عامه بوده است به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شد تا با تعیین قاضی ویژه رسیدگی به امور حمل و نقل، تمهیدات لازم را برای ارتباط مستقیم با فعالین این عرصه و رفع مسائل و مشکلات آنها اتخاذ نماید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: مطالبات مطرح شده از سوی رانندگان و فعالین عرصه حمل و نقل و تصمیمات اتخاذ شده در جریان این دیدار را به منظور تسریع در روند رسیدگی به آنها و احقاق حقوق مراجعان با دیگر مسئولان عالی استان مطرح خواهیم کرد تا درنتیجه هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های متولی، روند رسیدگی به امور تسریع شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *