سونیا شریفی سوژه جدید رسانه‌های معاند/ پرونده سونیا شریفی در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و کیفرخواست صادر نشده است

12:48 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۹۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان شهرستان آبدانان در استان ایلام ادعای رسانه‌های معاند مبنی بر ضرب و شتم همچنین صدور حکم محاربه برای سونیا شریفی را تکذیب کرد و گفت: پرونده این متهم در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و کیفرخواستی برای او صادر نشده است بنابراین ادعای صدور حکم محاربه برای متهم صحت ندارد.

خبرگزاری میزان _ این روزها فعالیت گسترده و بدون پشتوانه خبری جریان رسانه‌ای معاند منجر به تولید حجم زیادی از اطلاعات، اخبار ضد و نقیض و دروغ شده است. در روزهای اخیر و بعد از شکست پروژه کشته سازی، اسامی مختلفی در فضای مجازی منتشر و ادعا می‌شود فلان فرد یا در آستانه اعدام است، یا کشته شده‌، یا حکم اعدام گرفته‌، یا در زندان زیر شکنجه بوده‌ و یا غیره و غیره؛ اما پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود ادعاهای صورت گرفته صحت نداشته و صرفا جهت جوسازی و بازی رسانه‌ای رسانه‌های ضد انقلاب طراحی و منتشر شده‌اند.

رسانه‌ها و بازوهای خبرسازی معاندان هر روز در راستای سیاست‌های ضد ایرانی خود دست به انتشار اخبار کذب در مورد وقایع اخیر ایران می‌زنند که البته به سرعت کذب بودن این ادعاها مشخص و رسانه‌ای می‌شود. در یکی از جدیدترین نمونه‌های خبرسازی، یک سایت تجزیه طلب که این روزها خبرسازی‌های زیادی را به نفع جریان ضد انقلاب ترتیب داده، مدعی شده است: «سونیا شریفی نوجوان ۱۷ ساله‌ اهل آبدانان پس از ۲ ماه بازداشت، بی‌خبری و محرومیت از حق دسترسی به وکیل به «محاربه» محکوم شده است».

اسم سونیا شریفی را که در فضای مجازی جستجو کنید متوجه می‌شوید که نوع خبرسازی و حمایت سیاسی از آن به گونه‌ای بوده است که حتی‌ ‌کاتجا لیکرت، از نمایندگان پارلمان آلمان را مجاب کرده‌اند در توییتر خود اعلام کند کفالت سیاسی سونیا شریفی را برعهده می‌گیرد». البته این اتفاق یعنی به میدان آوردن مقام‌های سیاسی از همه جا بی خبر غربی از برخی افراد مورد هدف جریان رسانه‌ای معاند، طی روزهای گذشته هم مسبوق به سابقه بوده است. این رسانه در روزهای گذشته ادعا کرده بودند برای ۲ برادر به نام‌های فرهاد و فرزاد طه‌زاده در اشنویه استان آذربایجان غربی حکم اعدام صادر شده و قرار است حکم آنها روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه اجرا شود که مشخص شد برای این ۲ برادر هیچ حکمی صادر نشده و پرونده آنها در مرحله بازپرسی است.

مورد سونیا شریفی را با مسعود کارگر دادستان شهرستان آبدانان در استان ایلام مطرح کردیم که او در رابطه با جزییات پرونده سونیا شریفی گفت: سونیا شریفی لیدر اصلی اغتشاشات اخیر بوده که اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف نیز کرده است.

وی ادعای رسانه‌های معاند مبنی بر ضرب و شتم همچنین صدور حکم محاربه برای سونیا شریفی را تکذیب کرد و گفت: پرونده این متهم در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و کیفرخواستی برای او صادر نشده است بنابراین ادعای صدور حکم محاربه برای متهم صحت ندارد.

سونیا شریفی در جریان اغتشاشات اخیر در شهرستان آبدانان استان ایلام بازداشت شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *