سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند

7:59 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۵۷۶
همزمان با هفته پژوهش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و حمایتی میان سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

خبرگزاری میزان - تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای فرمان مقام معظم رهبری در انتخاب عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برای سال 1401 و به منظور توسعه فناوری‌ها و پژوهش‌های کاربردی، رفع مشکلات و موانع صنعت هسته‌ای و پاسخ‌گویی به مطالبات جامعه علمی امضا شد.

در این تفاهم‌نامه آمده است: لازم است بین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای رشته‌های هسته‌ای و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ارتباطی نزدیک و متقابل وجود داشته باشد.

براساس این تفاهم‌نامه و با ایجاد این ارتباط می‌توان به پشتوانه ظرفیت علمی و فنی موجود در کشور و با استفاده از مشارکت اساتید، فناوران، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان موجبات رشد علمی، پاسخ‌دهی مناسب به نیازها و رفع موانع تولید را فراهم ساخت.

این تفاهم‌نامه در 6 ماده تهیه و تدوین شده است و به امضای «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «محمدعلی زلفی‌گل»،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *