اشتغال 250 زندانی شاغل در کارگاه خیاطی در اصفهان

8:01 - 28 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۹۴۳۱
یکی از اولویت های دستگاه قضا اشتغال زنذانیان و کمک به معیشت خانواده آنها است.

خبرگزاری میزان- یکی از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها در کلیه ندامتگاه‌های کشور، ایجاد زمینه اشتغال و حرفه آموزی مددجویان است تا با تغییر شیوه تفکر و ایجاد درآمد ثابت و امکان تامین معیشت خانواده‌هایشان زمینه تحول آنان را پس از آزادی فراهم کند.

با حرفه آموزی و توانمندسازی زندانیان، سرنوشت آنها تغییر پیدا کرده و آنان با یادگیری یک حرفه و مهارت تخصصی به آغوش جامعه بازمی‌گردند و می توانند بعد از طی دوران حبس در یک مجموعه تولیدی مشغول به کار شده و یا خود دست به کارآفرینی و تولید در رشته های مختلف بزنند.

اشتغال و حرفه آموزی به عنوان یکی از اهداف مهم در سند تحول قضایی کشور، امروزه با رشدی 60درصدی در سایر زندان‌های کشور و خصوصا در زندان های استان اصفهان همراه بوده است.

یکی از همین کارگاه های اشتغال آفرینی، کارگاه خیاطی در مجاورت زندان مرکزی و بنیاد تعاون زندانیان اصفهان است که زمینه اشتغال و حرفه آموزی بیش از 250 زندانی را مهیا کرده است .

این کارگاه که قدمتی بیش از 30سال دارد، جزو اولین کارگاه‌های اشتغال زایی زندانیان در استان اصفهان است که در مساحتی بالغ بر هزار و400متر مربع احداث شده و بیش از 100 نوع محصول تولیدی دارد.

کارگاه خیاطی بنیاد تعاون زندانیان اصفهان با عقد قرارداد با شرکت ها و ارگان های مهم دولتی و خصوصی در بخش تولید ساک سه منظوره ارتش، دوخت لباس کارشرکت های خدمات رسان، انواع البسه های نیروهای مسلح نیز فعالیت دارد .

بیشتر بخوانید:

تلاش قوه قضاییه برای کمک به معیشت خانواده زندانیان/اشتغال ۳۲ مددجو در کارگاه تولید بدلیجات زندان مرکزی اصفهان

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان اصفهان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *