رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسکو: ارسال سلاح‌ به کی‌یف نشان‌دهنده تمایل آمریکا برای تشدید تنش است

17:30 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۹۵۲۸
سفیر روسیه در واشنگتن گفت که ارسال سلاح‌های قوی‌تر و بیشتر به کی‌یف نشان‌دهنده تمایل آمریکا برای تشدید تنش است.

خبرگزاری میزان - «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن، می‎گوید که آمریکا روز به روز به طور عمیق‌تری به درگیری اوکراین کشیده می‌شود و ارسال سلاح‌های قوی‌تر و بیشتر به کی‌یف نشان‌دهنده تمایل آمریکا برای تشدید تنش است.

به گزارش «تاس»، این دیپلمات روس در مقاله‌ای درباره تأثیر بحران اوکراین بر روابط روسیه و آمریکا و روند تغییر نظم جهانی گفت: واضح است که ما در آغاز یک سفر پیچیده و طولانی برای ساختن دنیای چند قطبی هستیم.

وی در ادامه گفت: فدراسيون روسيه طرفدار آن است كه در سيستم آينده روابط بين‌الملل، منافع همه طرفین در نظر گرفته شود و مراكز توسعه جديد در آسيا، آفريقا، آمريكاي لاتين و خاورميانه به همراه روسیه و آمریکا می‎توانند تاثير مساوی بر فرآيندهای جهانی داشته باشند.

«آنتونوف»، اظهار کرد ساده است که فرض کنیم در جریان تحول فوق، رقابت بین فدراسیون روسیه و آمریکا یک شبه پایان خواهد یافت؛ واشنگتن مطمئناً هر کاری ممکن است برای حفظ موقعیت خود و «خاموش کردن» صدای ما انجام دهد.

وی افزود: روسیه هراسی بر خلاقیت و عقل سلیم آنقدر غلبه دارد که آمریکا به طور فزاینده‌ای به درگیری اوکراین کشیده می‌شود. عواقب افزایش بیشتر عرضه تسلیحات به کی‌یف واقعاً غیرقابل پیش‌بینی است.

سفیر روسیه در بخش دیگری گفت که دولت آمریکا نگرانی‌های ما را که ما از طریق همه کانال‌های موجود با طرفین خود در میان می‌گذاریم، کاملا نادیده می‌گیرد؛ گام‌های عملی کاخ سفید، که دائماً با ارسال تسلیحات قوی‌تر و بیشتر در حال «بالا بردن مخاطرات» است، تنها به یک چیز اشاره می‌کند؛ واشنگتن خواهان افزایش تنش است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *