رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر امور خارجه وارد اردن شد

1:34 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۱۴۸۲
وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست منطقه ای «بغداد2»، وارد اردن شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری میزان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس منطقه ای «بغداد2»، وارد اردن شد.

امیرعبداللهیان بامداد روز سه شنبه وارد امان، پایتخت اردن شده و مورد استقبال مدیران کل منطقه ای و تشریفات وزارت خارجه اردن و برخی دیگر از مقامات نظامی این کشور قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان قرار است در جریان این سفر، ضمن سخنرانی در نشست رسمی بغداد ۲ و ارائه نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت و توسعه عراق ، با برخی از مقامات شرکت کننده در این نشست دیدار کند.

در این نشست که قرار است روز سه‌ شنبه در مرکز «ملک حسین» در منطقه بحرالمیت در غرب امان برگزار شود، مقامات ایران، اردن، مصر، کویت، عربستان، امارات، قطر، عمان، ترکیه و... مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

وزیر امور خارجه، ایران را به مقصد اردن ترک کرد

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه از برنامه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اردن خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: در پی دعوت رسمی به عمل آمده از رئیس جمهور کشورمان جهت مشارکت در اجلاس «بغداد ۲» در اردن، وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره اجلاس بغداد در اردن با اشاره به این که این نشست فرصتی برای تقویت روند سیاسی در عراق است، گفت: روسای کشورهای شرکت کننده در نشست و نیز جمهوری اسلامی ایران با استفاده از فرصت پیش آمده دیدگاه‌های خود را در مورد چالش‌های منطقه ای و بین المللی اعلام می‌کنند.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم نشست دوم عراق می‌تواند در فضای برون رفت از چالش‌ها گامی رو به جلو باشد.

امیرعبداللهیان، با اشاره به اینکه پیام اصلی و مهم این نشست باید متمرکز بر همکاری‌های منطقه ای بدون مداخله بیگانگان باشد، اظهار کرد: ما همواره از گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال کردیم.

نشست پیشین بغداد در ماه آگوست ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *