رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روند افزایشی بحران بی‌خانمانی در آمریکا

9:22 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۱۵۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها حاکی از آن است که روند بی‌خانمانی در آمریکا همچنان افزایشی است و به سطوح بحرانی رسیده است.

خبرگزاری میزان – دولت آمریکا مدعی شده که در حال افزایش تلاش‌ها برای کمک به اسکان مردمی است که اکنون در پیاده‌روها، چادرها و ماشین‌ها می‌خوابند، زیرا گزارش فدرال جدید آنچه را که در بسیاری از شهرهای آمریکا برای مردم آشکار است، تأیید می‌کند؛ بی‌خانمانی همچنان ادامه دارد و در حال افزایش است.

به گزارش «presstelegram»، آمار وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا که در اوایل سال جاری میلادی جمع‌آوری شده، حدود 582 هزار نفر را به عنوان بی خانمان شمرده است اما این آمار بسیاری از گروه‌های جمعیتی را در بر نگرفته است.

مشکل بی خانمانی در آمریکا باعث ایجاد یک بحران حاد می‌شود

پناهگاه‌های بی‌خانمانی در سراسر آمریکا از افزایش تعداد افرادی که به دنبال کمک هستند، گزارش می‌دهند، در حالی که فهرست انتظار در ماه‌های اخیر دو یا سه برابر شده است.

کارشناسان می‌گویند که تعداد افراد بی خانمان خارج از پناهگاه‌ها نیز احتمالا در حال افزایش است؛ برخی از آنها در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند که از زمان شروع همه‌گیری، در پارک‌ها و دیگر فضاهای عمومی در شهرهای بزرگ از واشنگتن دی سی گرفته تا سیاتل ظاهر شده‌اند.

بحران به این معنی است که افراد بیشتری نمی‌دانند شب را در کجا سپری کنند؛ با زندگی در خیابان‌ها، مردم بیشتر در معرض جرم، خشونت و آب و هوای بد از جمله گرمای شدید قرار دارند؛  آنها ممکن است شغل خود را در هرج و مرج بی‌خانمانی از دست بدهند.

اما منشأ بحران کنونی بی‌خانمانی در آمریکا مربوط به مشکلاتی است که ریشه آنها به دهه‌ها قبل برمی‌گردد.

مرگ و میر گسترده در میان بی‌خانمان‌ها

یک تحلیل تخصصی نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌هایی که در هنگام بی‌خانمانی جان خود را از دست می‌دهند در پنج سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

بررسی 20 منطقه شهری آمریکا نشان داد که تعداد مرگ و میر در میان افرادی که بدون مسکن زندگی می‌کنند در پنج سال منتهی به 2020 حدود 77 درصد افزایش یافته است.

این افزایش از سال 2016 تا 2020 تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله افزایش روزافزون تعداد مردمی که در خیابان زندگی می‌کنند، است و همچنین خطرات فزاینده‌ای که با آن مواجه هستند، مانند خشونت، بیماری‌های درمان نشده و مواد مخدر غیرقانونی به طور فزاینده‌ای مرگبار بوده است.

«مت فاول»، محقق دانشگاه واشنگتن و یکی از تاسیس کنندگان سازمان شمارش مرگ و میرهای بی‌خانمان‌ها، می‌گوید: افرادی که در هنگام تجربه بی‌خانمانی می‌میرند، برخی از نادیده گرفته‌ترین افراد جامعه هستند؛ اینها افرادی هستند که بیشتر به کمک ما نیاز دارند و کمترین احتمال وجود دارد که کمکی دریافت کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *