موسسه آمریکایی: زندان‌های آمریکا در وضعیت بحرانی کامل قرار دارند

9:23 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۳۵۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بسیاری از زندان‌های آمریکا در وضعیت بحرانی کامل قرار دارند و ازدحام بیش از حد، خشونت و سوء استفاده در زندان‌های سراسر این کشور رو به افزایش است.

خبرگزاری میزان - ازدحام بیش از حد، خشونت و سوء استفاده در زندان‌های سراسر آمریکا رو به افزایش است و مشکلات مربوط به کارکنان، بحران طولانی مدت زندان‌ها را تشدید می‌کند.

به گزارش «مارشال پراجکت»، در کالیفرنیا، وکلای زندانیان، کارکنان زندان شهر لس‌آنجلس را متهم کردند که زندانیان مبتلا به بیماری روانی را به مدت چندین روز با زنجیر به صندلی بسته بودند.

در «ویرجینیای غربی»، افرادی که در زندان منطقه‌ای جنوبی نگهداری می‌شوند از مقامات این ایالت شکایت کردند.

علاوه بر این زندان بدنام «ریکرز» در شهر نیویورک به دلیل تعداد فزاینده مرگ و میر آن کانون توجه رسانه‌ها بوده است.

مدیر پروژه زندان موسسه اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، می‌گوید: باور این موضوع دشوار است، اما به نظر می‌رسد که زندان‌ها در این چند ماه اخیر حتی بدتر از حد معمول هستند؛ من که 30 سال در این زمینه کار کرده‌ام، هیچ زمان دیگری را به خاطر نمی‌آورم که این همه زندان بزرگ در حالت فروپاشی کامل وجود داشته باشند.

برخی از زندان‌ها از جمله زندان‌هایی مانند «ریکرز» مشکلاتی مانند مشکلات زیرساختی، مرگ و میر زندانیان و فرسودگی بالا را تایید می‌کنند.

بیشتر زندان‌ها در آمریکا به صورت محلی تامین مالی و مدیریت می‌شوند، بنابراین مشکلاتی که با آن‌ها روبرو هستند می‌تواند از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت باشد؛ در حالی که زیرساخت‌های در حال فروپاشی در زندان آتلانتا وجود دارد، آب آشامیدنی تیره در زندان سیاتل و شلوغی بیش از حد در هیوستون به دلیل عقب ماندگی در سیستم دادگاه مشاهده می‌شود.

مسائل دوگانه ازدحام بیش از حد و کمبود پرسنل سال‌ها زندان‌های سراسر آمریکا را گرفتار کرده، و حتی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بسیاری از امکانات به هم ریخته بودند.

«آندریا آرمسترانگ»، استاد حقوق در دانشگاه «لویولا» نیواورلئان که درباره مرگ و میر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها مطالعه می‌کند، می‌گوید: ما شاهد افزایش مرگ و میر در زندان‌ها هستیم و این نوع مرگ و میرهایی هستند که در صورت دسترسی بهتر به مراقبت‌های اورژانسی امکان جلوگیری از آنها وجود داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *