رکوردشکنی خشونت علیه زنان در فرانسه

14:28 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۲۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های خانگی و قتل زنان در فرانسه طی سال‌های اخیر به سطوح بحرانی رسیده است.

خبرگزاری میزان – طی سال گذشته میلادی 208 هزار نفر در فرانسه خشونت خانگی را تجربه کرده‌ند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار در مقایسه با سال پیش از آن افزایشی 21 درصدی داشته است.

سرویس آماری وزارت کشور(SSMSI)، می‎گوید که دو سوم این خشونت‌ها، فیزیکی، حدود یک سوم خشونت روانی یا کلامی است و در مواردی خشونت جنسی نیز ثبت شده است.

بر اساس گزارش وزارت کشور فرانسه، پلیس این کشور در سال 2021 حدود 208 هزار قربانی خشونت خانگی را ثبت کرده که نسبت به سال 2020 افزایش 21 درصدی داشته است.

با وجود هشدارها و کمپین‌های مکرر، خشونت خانگی در فرانسه کاهش نیافته است.

تاکنون در سال 2020، نزدیک به 160 هزار قربانی شناسایی شده اند که از جمله آنها 139 هزار و 200 نفر زنان هستند؛ آمار سال 2020 نیز در مقایسه با سال پیش از آن 10 درصد افزایش داشته است.

قتل زنان در فرانسه

اصطلاح زن‎کشی اکنون در فرانسه رایج است؛ چندین سال است که اعتراضات سالانه علیه خشونت مبتنی بر جنسیت در این کشور  برگزار می‌شود.

«پائولین بارون»، یکی از اعضای گروه «همه ما» می‌گوید: درست است که این اعتراضات نوعی جنبه تقدیرگرایانه دارد؛ ما اعتراض می‌کنیم، به خیابان‌ها می‌آییم، اما این تعداد قتل زنان پایان نمی‌یابد.

از آغاز سال 2022 تاکنون 100 زن در فرانسه از سوی شریک فعلی یا سابق خود به قتل رسیده‌اند؛ این آمار برای سال قبل 122 و برای سال پیش از آن نیز 102 مورد بوده است.

در سال 2019 و همزمان با شیوع ویروس کرونا نیز 146 زن در فرانسه به قتل رسیدند.

نظرسنجی صورت گرفته از سوی یک موسسه فرانسوی افکار عمومی IFOP نشان می‌دهد که ۱۴ درصد از زنان در این کشور خود را قربانی خشونت خانگی می‌دانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *