تداوم تماس‌های اتحادیه اروپا با ایران

20:18 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۶۰۴
سخنگوی اتحادیه اروپا از تداوم تماس‌ و دیدارها با ایران خبر داد و گفت: این، ماهیت دیپلماسی است.

خبرگزاری میزان - گزارش خبرگزاری رسمی کویت، پیتر استانو، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در نشست خبری خود در بروکسل با اشاره به دیدار جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران که در حاشیه کنفرانس بغداد۲ در اردن صورت گرفت، گفت: تماس‌ و دیدارها با ایران ادامه خواهد داشت و این، ماهیت دیپلماسی است.

وی در ادامه موضع مداخله‌جویانه اتحادیه اروپا در امور داخلی ایران و همچنین ادعای اثبات نشده استفاده از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین تاکید کرد: در دیپلماسی، هر جلسه و هر تماسی پیگیری و دنبال می‌شود.

پیتر استانو، گفت: طی هفته‌های اخیر جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌طور مرتب با وزیر امور خارجه ایران در تماس بود و با وی درباره سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز در این کشور و بحث در مورد پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه صحبت کرده است.

وی افزود: بنابراین می‌توانید ببینید که این دیدار (در اردن) در ادامه صحبت های قبلی آنها انجام گرفته است. آنها هر زمان که بتوانند به طور منظم ملاقات می‌کنند.

سخنگوی اتحادیه اروپا، گفت: این بار آنها در امان در حاشیه یک کنفرانس بین‌المللی درباره عراق ملاقات کردند.

این مقام اتحادیه اروپا با بیان اینکه البته تماس‌های بیشتری وجود خواهد داشت، زیرا این ماهیت کار نماینده عالی است، گفت: ما به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام قرار است با همه هماهنگ شویم، زیرا با تکلیف و توافق طرف‌های برجام در این جایگاه هستیم.

استانو ادامه داد: همان‌طور که آقای بورل هم گفته است، روابط با ایران به دلیل اقدامات این کشور در مرحله دشواری قرار دارد اما وظیفه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام دیپلماسی است و دیپلماسی به معنی تعامل است.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: جوزپ بورل در دیدار روز سه‌شنبه با وزیر امورخارجه ایران پیام‌ها و انتظارات اتحادیه اروپا را انتقال داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *