مسئولان قضایی استان یزد با 50 نفر از مردم شهرستان اردکان ملاقات کردند

11:09 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۸۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مسئولان قضایی استان یزد با حضور در مصلای شهرستان اردکان با 50 نفر از مردم این شهرستان به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

خبرگزاری میزان - مسئولان قضایی استان یزد با حضور در مصلای شهرستان اردکان با 50 نفر از مردم این شهرستان به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

غلامعلی دهشیری در حاشیه این دیدار، اظهارکرد: حضور مسئولان قضایی استان در حوزه قضایی شهرستان اردکان و پاسخگویی مستقیم  به مردم در راستای سند تحول قوه قضاییه و مردمی بودن دستگاه قضا است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ملاقات مسئولان ارشد قضایی استان با 50 نفر در این نشست تصریح کرد: عمده مشکلات مطرح شده دراین نشست ناشی از عدم آگاهی مردم از دانش حقوقی لازم در معاملات و مبادلات روزمره است.

وی افزود: اعتراض به شیوه دادرسی و فرآیند رسیدگی از دیگر گلایه های مطرح شده در این نشست بود که جهت رسیدگی مجدد دستورات لازم جهت اعمال ماده 477 در مرکز استان صادر شد.

دهشیری با اشاره به چند مرحله بودن فرآیند ماده 477 تصریح کرد: در این ماده فقط مواردی که پس از بررسی مجدد خلاف بین شرع شناخته شود مورد رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در قالب ماده 477 پس از بررسی سوابق و پرونده محاکماتی توسط 2 تن از قضات مجرب در صورت تشخیص خلاف بین شرع پیشنهاد تجویز رسیدگی به معاونت قضایی ریاست قوه قضاییه ارسال و پس از بررسی و با نظر رئیس قوه قضاییه در صورتیکه رای خلاف بین شرع باشد دستور توقف اجرای بخشی از احکام صادر و رسیدگی مجدد به دیوان عالی کشور صادرخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: نوعا رای صادره از دیوان عالی کشور پس از بررسی مجدد ماهوی خواهد بود.

دهشیری گفت: تاخیر در اجرای حکم از دیگر موضوعات مطرح شده توسط مردم در این نشست بود که بیشتر مربوط به محکومان مالی است که نیاز به دسترسی به اموال محکومان مالی دارند.

وی با اشاره به سختی های موجود در شناسایی اموال محکومان، افزود: در این راستا سامانه هایی در قوه قضاییه در حال طراحی است اما در عین حال جهت تسریع در موضوعات مطرح شده در این نشست دستوراتی صادر شد.

رییس کل دادگستری استان یزد همچنین اظها رکرد: برگزاری چنین جلساتی باعث شناخت مشکلات، آسیب ها و نقاط ضعف و قوت دستگاه قضا در شهرستان است، که لازمه مدیریت و برنامه ریزی در آینده است.

بیشتر بخوانید:

اشتغال بیش از ۲ هزار مددجو در زندان‌های استان یزد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *