منظور: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ مودیان تاریک‌خانه‌ها را روشن می‌کند

12:24 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۹۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به عزم جدی این سازمان برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: این قانون یک ابرطرح ملی است و با اجرای آن تاریک‌خانه‌های اقتصادی روشن می‌شود.

 خبرگزاری میزان _ داود منظور در هفتمین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان که با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و بانک مرکزی در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، گفت: از ابتدای دی ماه شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان شده و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به عزم جدی سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تصریح کرد: این قانون، یک ابرطرح ملی است و با اجرای آن تاریک‌خانه‌های اقتصادی روشن می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش مودیان به جهت اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بایستی این قانون را به صورت تدریجی و مرحله به مرحله اجرا کنیم.

در ادامه جلسه، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای این قانون، سازوکارها و اقدامات مورد نیاز در زمینه اصلاح فرآیندهای مربوط به صدور، تجدید، اصلاح یا ابطال پروانه کسب و کار، کارت بازرگانی و مجوز فعالیت‌های اقتصادی موضوع ماده 16 قانون مزبور را تشریح کرد.

به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، حاضرین در این جلسه به بحث و تبادل نظر درخصوص نحوه اجرای ماده 16 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان پرداختند و مقرر شد معماری نحوه ارتباط سامانه مودیان در اجرای این ماده قانونی با مراجع ذیربط تهیه و در کارگروه مطرح شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان مالیاتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *