رونق گردشگری شهری با مشارکت مردم تهران

10:37 - 02 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۳۳۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دومین هم اندیشی مسئولان گردشگری مناطق ۲۲گانه تهران، به میزبانی شهرداری منطقه ۱۴ و در راستای هم افزایی، توسعه حوزه گردشگری و ترغیب شهروندان برای آشنایی با اماکن گردشگری پایتخت برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ امیر قاسمی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ها‌ی مدیریت شهری و حوزه گردشگری در جهت تحقق شعار تهران الگوی جهان اسلام، گفت: برای این منظور اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی همچنین آشنایی شهروندان با جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی و گردشگری محله‌ها درهمه گروه‌ها مد نظر است.

شهردار منطقه ۱۴ در این جلسه با تاکید برلزوم توجه به مدیریت گردشگری، از منطقه ۱۴ به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی و فرهنگی نام برد.

محمد امین سالاری پور بر لزوم گردشگری رویداد محور تاکید کرد و گفت: گردشگری علاوه بر ظرفیت‌های مکان محور در ظرفیت‌های زمانی نیز قابل تعریف و حائز اهمیت است.

سالاری پور با بیان اینکه آنچه از گردشگری باید حادث شود بازدید و حضور مردم است، اظهارداشت: دارالمومنین تهران با وجود بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی و خانگی و ۸۰ مسجد فعال که در ایام مختلف مذهبی میزبان حضور مردم است، همواره درعرصه‌های فرهنگی، سیاسی و مذهبی مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد گردشگری در دارالمومنین تهران از جمله مسجدی با پیشینه ۸۰۰ ساله و بزرگترین آرامستان تاریخی پایتخت در دل این منطقه، یاداور شد: هم افزایی و همکاری همه حوزه‌های متولی برای رونق گردشگری و ایجاد شهری با الگویی اسلامی رضایت محور برای شهروندان ضروری و اولویت دارد.

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در ادامه با بیان اینکه گردشگری شهری به عنوان یک فعالیت مفید به منظورغنی سازی اوقات شهروندان، تقویت اقتصاد شهری و ارتقاء روحیه خانواده محوری، همچنین گسترش خدمات اجتماعی برای شهروندان در همه گروه‌ها مد نظر قرار داده است، از تلاش و برنامه ریزی در تعریف پروژه‌های سال ۱۴۰۲ همچنین اجرای برنامه‌ها و رونق گردشگری شهری، با هم افزایی شهرداری‌های مناطق و بهره مندی از ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی با توجه به ساختار، پیشینه هر منطقه خبرداد.

انتهای پیام/


برچسب ها: گردشگری شهری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *