آزمایش‌های غیرقانونی دانشگاه کالیفرنیا بر روی هزاران زندانی

8:19 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۸۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دانشگاه پزشکی کالیفرنیا در طول دو دهه آزمایش‌های پزشکی غیرقانونی را بر روی هزاران زندانی انجام داده است.

خبرگزاری میزان - یک دانشکده پزشکی کالیفرنیا به دلیل انجام ده‌ها آزمایش پزشکی غیراخلاقی بر روی زندانیان عذرخواهی کرده است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، این عذرخواهی به دلیل آزمایش‌های غیراخلاقی بر روی دستکم دو هزار و 600 زندانی مرد در دهه‌های 1960 و 1970 بوده است.

پزشکان این دانشگاه اقدام به قرار دادن آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها بر روی پوست زندانیان و تزریق این مواد به رگ‌های آنها کردند.

دو متخصص پوست در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو که یکی از آنها در همچنان در این دانشگاه مشغول به فعالیت است، آزمایشاتی را بر روی زندانیان در مرکز پزشکی کالیفرنیا انجام دادند؛ یک بیمارستان زندان در «واکاویل» که در حدود 50 مایلی شمال شرقی سانفرانسیسکو قرار دارد.

این آزمایشات غیرقانونی در سال 1977 متوقف شده است.

برنامه آشتی تاریخی این دانشگاه در اوایل ماه جاری گزارشی درباره آزمایش‌ها منتشر کرد و نوشت که پزشکان «روش‌های رضایت آگاهانه مشکوک» را انجام داده‌اند و روی افرادی آزمایش‌ها را انجام داده‌اند که هیچ‌یک از بیماری‌ها یا شرایطی که هدف تحقیق برای درمان آن‌ها بوده را نداشته‌اند.

دانشگاه کالیفرنیا از نقش صریح خود در آسیب‌هایی که در جریان این تحقیق به زندانیان، خانواده‌ها و جامعه آنها وارد شده، عذرخواهی کرده و نقش ضمنی این موسسه را در تداوم رفتار غیراخلاقی با جمعیت‌های آسیب‌پذیر و محروم بدون توجه به استانداردهای قانونی تایید می‌کند.

این گزارش در بخش دیگری می‎گوید که برای تعیین میزان آسیب‌های وارد شده به زندانیان در نتیجه آزمایش‌ها و اینکه دانشگاه باید در پاسخ به آن چه کاری انجام دهد، به تحلیل‌های بیشتری نیاز است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *