طوفان زمستانی در آمریکا و کانادا/ قطع گسترده برق و لغو پروازها

8:30 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۸۹۶
طوفان زمستانی آمریکا و کانادا را فراگرفته و باعث قطع برق هزاران خانوار و لغو تعداد زیادی از پروازها شده است.

خبرگزاری میزان -طوفان عظیم زمستانی با دمای سرد، بادهای شدید و برف سنگین آمریکا را درنوردید و جان دست‌کم 9 نفر را گرفت.

به گزارش «گاردین»، بیش از 200 میلیون نفر تحت هشدارهای مختلف آب و هوای زمستانی برای آنچه که سرویس ملی هواشناسی آمریکا به عنوان «رویدادی که هر نسل یک بار خواهد دید» توصیف کرده، قرار گرفته‌اند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا، می‎گوید که طوفان بزرگ زمستانی که ادامه دارد تا روز شنبه مناطقی را با برف سنگین، بادهای شدید و بادهای سرد مواجه خواهد کرد.

انتظار می‌رود سفرهای کریسمس به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار بگیرد و این در حالی است که بیش از 3 هزار و 100 پرواز داخلی و یا به خارج از کشور در روز جمعه لغو شده است.

همچنین برق بیش از 350 هزار خانه و کسب و کار در پی طوفان زمستانی قطع شده است.

در کانادا هم وزش باد شدید، باران و بارش برف شدید مدارس را تعطیل و برق خانه‌ها را قطع کرده و پروازها را در سراسر این کشور لغو کرد.

این در حالی است که طوفان قدرتمند زمستانی سراسر این کشور را درنوردیده و مقامات را بر آن داشت تا به مردم هشدار دهند تا قبل از بدتر شدن شرایط در خانه بمانند.

این طوفان به همان سیستم هوای یخبندانی مرتبط است که بسیاری از بخش‌های آمریکا را پیش از تعطیلات آخر هفته کریسمس در بر گرفته و برنامه‌های سفر را تحت تاثیر قرار داده است.

«استیو فلیسفدر»، کارشناس هواشناسی محیط زیست کانادا در تورنتو، گفت که انتظار می‌رود طوفان حدود دو سوم از کل کانادایی‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

دومین شرکت بزرگ هوایی کانادایی «وست جت ایرلاینز» به‌دلیل بدی آب و هوا، همه پروازهای فرودگاه‌های تورنتو، اتاوا و استان «کبک» را لغو کرد.

به گزارش وب‌سایت ردیابی پرواز FlightAware، نزدیک به 320 پرواز یا حدود یک سوم از ورود و خروج برنامه‌ریزی‌شده در روز جمعه در شلوغ‌ترین فرودگاه کانادا، یعنی فرودگاه «پیرسون تورنتو»، لغو و 200 پرواز دیگر با تأخیر مواجه شدند.

در پی طوفان سرما برق ده‌ها هزار خانوار در سراسر کاناد قطع شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *