روند فزاینده آمارهای آزار و خشونت جنسی علیه زنان در اروپا

15:07 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۵۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت علیه زنان در کشورهای اروپایی ابعاد گسترده‌‎ای داشته که بسیاری از آنها مورد بی‌توجهی قرار گرفته‎‌اند.

خبرگزاری میزان - در اتحادیه اروپا، زنان و دختران به‌ویژه تحت تأثیر تجاوز و آزار جنسی قرار دارند و بیش از 90 درصد قربانیان تجاوز جنسی و بیش از 80 درصد قربانیان آزار جنسی را تشکیل می‌دهند.

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا یک نظرسنجی در سال 2014 درباره خشونت علیه زنان در سطح این اتحادیه منتشر کرد که نشان می‌دهد از هر سه زن، یک زن از زمانی که به سن 15 سالگی رسیده، نوعی خشونت فیزیکی و یا جنسی را تجربه کرده است.

به گزارش «یورومد مانیتور»، از هر 10 زن، یک زن مورد خشونت قرار گرفته است؛ به نوعی خشونت جنسی از سن 15 سالگی به بعد، و از هر 20 زن، یک زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

خشونت جنسی علیه زنان و دختران در اروپا

نظرسنجی آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا در سال 2014 نشان داد که حدود 22 درصد از زنان در اتحادیه اروپا از سن 15 سالگی مورد خشونت فیزیکی و یا جنسی از سوی شریک زندگی خود قرار گرفته‌اند.

حدود 11 درصد از زنان در اروپا نوعی خشونت را تجربه کرده‌اند.

در سال 2015 حدود 215 هزار جنایت خشونت جنسی، که یک سوم آن تجاوز جنسی بود، توسط مقامات کشورهای اتحادیه اروپا ثبت شد.

از هر 10 قربانی تجاوز، 9 نفر و از هر 10 آزار جنسی، هشت قربانی، زنان بوده‌اند؛ انگلیس با 64 هزار و 500 مورد جرایم جنسی - که بیش از نیمی از آنها تجاوز جنسی بوده - بیشترین تعداد جرایم جنسی را به صورت مطلق ثبت کرده است، در حالی که آلمان در رتبه دوم، فرانسه سوم و سوئد در رتبه چهارم قرار دارند.

از نظر جمعیت، سوئد بود که بالاترین نسبت جرایم خشونت جنسی را گزارش کرد؛ پس از آن اسکاتلند، ایرلند شمالی، انگلیس و بلژیک قرار دارند.

در مورد تجاوز جنسی، بیشترین تعداد موارد در انگلیس رخ داده است و سوئد در رتبه دوم قرار دارد و در مورد میزان خشونت جنسی در اروپا در سال 2020، چهار کشور شمال اروپا (سوئد، ایسلند، نروژ و دانمارک) به این میزان رسیده‌اند.

بالاترین ارقام در سوئد، کشوری که بیشترین گزارش خشونت جنسی را دارد، بیش از 200 مورد به ازای هر 100 هزار نفر ثبت شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *