کار اجباری و برده‌داری مدرن در زندان‌های آمریکا

10:36 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۵۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت کار زندانیان در زندان‌های آمریکا و شرایط بحرانی پیرامون آن با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - جنبشی در حال شکل‌گیری است تا سیستم کار زندانیان آمریکایی را که کارگران را «کمتر از انسان» تلقی می‌کند، از میان ببرد.

به گزارش «گاردین»، صدها هزار نفر از زندانیان آمریکایی به عنوان بخشی از مجازات خود در زندان‌های آمریکا کار می‌کنند، اغلب این روند بدون حمایت‌های اولیه و با دستمزد اندک یا بدون پرداخت صورت می‎‌گیرد.

«ساموئال براون» برای بیش از دو دهه حبس در کالیفرنیا، در بیش از ده‌ها شغل مختلف کار کرده و بین زندان‌های سراسر این ایالت منتقل شده است (با درآمدی بسیار اندک).

در آغاز همه‌گیری کرونا، او به عنوان یک کارگر مرکز بهداشتی و درمانی کار می‌کرد که وظیفه داشت مناطقی را که زندانیان مبتلا به کرونا در آن نگهداری می‌شدند ضدعفونی کند.

او می‌خواست شغل خود را رها کند چرا که آسم داشت و زندگی خود را به خطر می‌‎انداخت  اما به او گفتند که «چاره ای ندارد»؛ تا زمانی که «براون» در دسامبر 2021 آزاد شد درآمد بسیار اندکی را پس انداز کرده بود.

«براون»، که یکی از بنیانگذاران پروژه ایمنی و پاسخگویی ضد خشونت است، می گوید: این روند مستقیما به همان نوع شیوه‌های برده داری مرتبط است؛ این همان تمرین، همان انرژی و همان روحیه‌ای است که در این محیط زندان می‌بینید؛ یک نفر می‌تواند در یک مزرعه باشد، و سپس به مزرعه دیگری منتقل می‌شود، و هرگز افرادی را که با آنها بوده نخواهد دید؛ آنها می‎توانند فرد را از همسرش جدا کنند، از فرزند، از خانواده جدا کنند؛ در محیط سرطانی امروزی زندان‌ها هم همینطور است.

بیش از 150 سال پس از غیرقانونی شدن برده داری در آمریکا، کالیفرنیا یکی از ده‎ها ایالت در این کشور است که برده‎داری و بردگی را به عنوان مجازاتی برای جرم در قانون اساسی خود مجاز می‎داند، که بقایایی از اصلاحیه سیزدهم قانون اساسی آمریکاست.

طبق گزارش ماه ژوئن اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، در سال 2021، حدود 791 هزار و 590 زندانی به عنوان بخشی از محکومیت خود در سال 2021 در زندان‌های آمریکا کار می‌کردند، اغلب بدون حفاظت اولیه در محل کار و تحت شرایط کاری خطرناک با دستمزد کم یا بدون دستمزد.

وقتی با افرادی که در زندان‎های آمریکا هستند صحبت می‌شود، احساس می‌کنند از بردگی محافظت نمی‌شوند؛ نخستین چیزی که می‌گویند حس «کمتر از انسان بودن» است.

یک گزارش از ژوئن 2022 در مورد استثمار کارگران زندانی آمریکا خاطرنشان کرد که خلأ قانون اساسی این کشور به ایالت‌ها اجازه می‌دهد تا به «کار زندانی به عنوان وسیله‌ای برای جایگزینی جزئی برده‎داری خانه‌ای و برده داری نیروی کار آزاد ارائه شده» روی بیاورند و آنها را در معرض شرایط وحشیانه‌ای قرار دهد که همچنان ادامه دارد.

امروز این خلأ جای خود را به قوانینی در قرن نوزدهم داده است؛ مانند به اصطلاح کدهای سیاه که به مقامات اجازه می‌داد سیاه‌پوستان را به دلیل جرایم کوچک زندانی کنند و به مقامات اجازه می‌داد تا در «اجاره محکومان» شرکت کنند که در آن افراد زندانی در کارخانه‌ها، ساختمان‌سازی و غیره... کار می‌کردند؛ در جایی دیگر برای روزهای طولانی تحت تهدید مجازات وحشیانه قرار داشتند.

تهدید به مجازات از شلاق به سلول انفرادی و اخطارهای انضباطی تبدیل شده است که می تواند مجازات زندان افراد را افزایش دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *