لزوم پیگیری پرونده ترور حاج قاسم تا مجازات ترامپ/ شهید سلیمانی نماد ایران و هویت اسلامی است

10:59 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۶۱۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت حاج قاسم سندی برای حقانیت او و حجتی برای زنده بودن انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری میزان - حمیدرضا مقدم‌فر رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در یک نشست خبری گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فاطمی و تکیه رزمندگان ما حضرت زهرا (س) بود.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی با حضرت زهرا سلام الله علیها انس داشت و مثل ایشان در راه حق به شهادت رسید و به عهد با ولایت تا پایان عمر وفادار بود.

مقدم‌فر گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی عاقبت به خیر شد و یکی از نشانه‌های این عاقبت بخیری سیل عاشقان او در مراسم تشییع پیکر مطهر از اقوام و مذاهب و اشکال مختلف بود. حاج قاسم بعد از شهادت به محور وحدت ملی و مقاومت تبدیل شد و این مهم همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سندی برای حقانیت او و حجتی برای زنده بودن انقلاب اسلامی است. امروز حاج قاسم به الگو و مدل برای مردم آزاداندیش در همه نقاط دنیا تبدیل شده است. او نماد ایران و هویت اسلامی و ارزشی ماست.

رییس ستاد مردمی سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در این ستاد مردم کار را به جلو می‌برند. طی فراخوان‌های مختلف شعار سال با مطالعات انجام شده پیرامون زندگی سردار دلها و پیشنهادات مردم «جان‌فدا» تعیین شد.

مقدم‌فر ادامه داد: برنامه‌های امسال در چند سرفصل آماده شده است. نکته اول در پویش‌های اجتماعی و فرهنگی مردمی است. پویش‌هایی به نیت حاج قاسم مثل نذرهای مختلف تشکیل شده است.

وی گفت: روز ۱۳ دی ماه در مصلی تهران مراسم ملی خواهیم داشت. ضمن حضور انبوه مردم از حضور مسئولان هم استفاده خواهیم کرد. مراسم‌های مختلفی نیز در زادگاه حاج قاسم برگزار می‌شود.

رییس ستاد مردمی سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مراسم بین‌المللی تجلیل از ورزشکاران ایرانی و غیرایرانی که نسبت به جریان مقاومت پایداری کردند و با رژیم کودک کش صهیونیستی وارد مسابقه نشدند نیز ۱۸ دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

مقدم‌فر گفت: رویداد هنری جان‌فدا نیز در مشهد مقدس تشکیل و ۲۵۰ اثر توسط هنرمندان خلق شد.

وی اظهار داشت: نمایش میدانی در بوستان ولایت از روزهای آینده آغاز می‌شود و حداقل به مدت ۱۰ روز زندگی حاج قاسم از کودکی تا شهادت در قالب نمایش به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

رییس ستاد مردمی سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همچنین ورزش دو میدانی از محل شهادت حاج قاسم تا کرمان توسط ورزشکاران انجام خواهد شد.

مقدم‌فر گفت: در رسانه ملی نیز ۲۷۰ کنداکتور در نظر گرفته شده و ۱۴۹۲ ساعت در ۱۳۸ عنوان برنامه رادیویی خواهیم داشت. در فضای مجازی برنامه‌های مختلفی داریم تا نام حاج قاسم ترند جهانی شود. البته شبکه‌های اجتماعی امریکایی نام حاج قاسم را حذف می‌کرد و هنوز هم بر این سیاست است.

وی گفت: امروز خانه حاج قاسم وقف حضرت زهرا سلام الله علیهاست و در ایام فاطمیه دوم برنامه‌های مختلف عزاداری در این مکان برگزار می‌شود. مراسمی نیز برای بزرگداشت شهدای مراسم تشییع که عاشقان شهید سلیمانی بودند برگزار می‌شود.

مقدم‌فر در پاسخ به میزان در رابطه با اقدامات انجام شده برای پیگیری حقوقی پرونده ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی به دست استکبار جهانی در مجامع بین‌المللی گفت: مجامع بین‌اللملی در این باره در سکوت کامل هستند اما باید بدانند به نسل آینده باید پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: افکار عمومی که منفعل بودند بدانند؛ افکار عمومی دنیا هم آمریکا و هم ترامپ را محاکمه کردند. شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بود.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ما دست از پیگیری بر نمی‌داریم و این مطالبه جدی مردم و رسانه‌هاست. این مطالبه باید تا زمان مجازات ترامپ ادامه یابد.

مقدم‌فر با اشاره به برنامه‌های سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیرون از مرزهای کشورمان گفت: در کشور‌های مقاومت و عموم کشورها برنامه‌ها توسط مردم انجام می‌شود. به عنوان مثال در جنوب لبنان موزه لوازم و آثار حاج قاسم افتتاح خواهد شد. در عراق به دلیل حضور شهید ابومهدی المهندس مراسم ویژه خواهیم داشت. سال گذشته در زمان و محل شهادت حاج قاسم و یاران وی اجتماع عظیمی برگزار شد که امسال پرشورتر خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *