ادعای آمریکا درباره عملیات علیه داعش در سوریه

15:13 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۹۴۷
مقامات فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شدند در ماه دسامبر ارتش این کشور دست‌کم 10 عملیات علیه گروه تروریستی داعش انجام داده است.

خبرگزاری میزان - پنتاگون در گزارشی ادعا کرد که حملات خود را علیه داعش در سوریه افزایش داده و نزدیک به دوازده عملیات بالگردی و زمینی برای کشتن یا بازداشت عوامل اصلی این گروهک انجام داده است.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، مقامات فرماندهی مرکزی آمریکا، مدعی شدند که در ماه دسامبر، ارتش آمریکا دست‌کم 10 عملیات انجام داده است.

به ادعای سخنگوی سنتکام، این عملیات‌ها شامل سه عملیات در روز سه‌شنبه گذشته با کمک شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در سوریه بود که به بازداشت شش عامل داعش منجر شد.

ارتش آمریکا می‎گوید که در این حملات یکی از مقامات ارشد داعش به نام «الزبیدی» بازداشت شد.

مقامات نظامی آمریکا مدعی شدند که در هشت حمله دیگر، از جمله هفت حمله در اوایل ماه جاری و یک حمله دیگر در اوایل اکتبر، دیگر عوامل داعش را کشته یا بازداشت کردند.

مقامات آمریکایی مدعی شدند که فرماندهی مرکزی آمریکا حملات بیشتری در سوریه انجام داده، اما مقامات فرماندهی از ارائه جزئیات در مورد هر یک از حملات دیگر خودداری کردند.

به ادعای فرماندهان آمریکا، در یکی از یورش‌های اخیر، نیروهای آمریکایی حدود سه ساعت در یک عملیات زمینی درگیر تیراندازی گسترده بودند و در نهایت افراد را بازداشت کرده و اطلاعاتی را در محل جمع‌آوری کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *