استقبال مصر از میانجیگری عراق برای آغاز مذاکرات تهران و قاهره

15:11 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۲۱۳۸
مدیر شورای روابط خارجی مصر می‌گوید که میانجیگری عراق در همگرایی دیدگاه‌های مصر و ایران نقش سازنده ای خواهد داشت.

خبرگزاری میزان – «عزت سعد»، رئیس اجرایی شورای امور خارجی مصر از پیشنهاد عراق برای میانجیگری جهت آغاز گفت‌وگوها میان ایران و مصر استقبال کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «عزت سعد»، گفت: میانجیگری عراق که در حاشیه کنفرانس بغداد 2 از آن صحبت شد، می‌تواند باب آغاز رایزنی را باز کند.

«سعد» ضمن اشاره به استقبال مصر از آغاز رایزنی‌ها با ایران، درباره پیشنهاد میانجیگری عراق برای آغاز این گفت‌وگوها اظهار کرد: ممکن است عراق در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های ایران و مصر همان نقشی را ایفا کند که در مورد همگرایی دیدگاه‌ها با عربستان اتفاق افتاد؛ از این تجربه عراق می‌توان در میدان استفاده کرد، زیرا بغداد به دلیل روابط ویژه خود با ایران این صلاحیت را دارد؛ ضمن این که تحولات مثبت عمده ای وجود دارند که نمی‌توان آن را در روابط مصر و عراق نادیده گرفت.

رئیس اجرایی شورای امور خارجی مصر در ادامه تصریح کرد: عراق ممکن است نقشی محوری در گشودن درهای رایزنی میان مصر و ایران ایفا کند، به ویژه که قاهره همیشه از روابط با همه کشورها تا زمانی که این روابط با اصول امنیت ملی آن در تضاد نباشد، استقبال می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیشتر در گفت‌وگو با میزان درباره دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در حاشیه نشست بغداد 2 از پیشنهاد عراق برای میانجیگری جهت آغاز گفت‌وگوهای ایران و مصر خبر داده بود.

وی گفته بود که من از ایده مذاکرات در سطوح امنیتی و سیاسی استقبال کردم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *