رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در برخی کشورهای جهان

12:15 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۲۸۵۶
برخی کشورهای جهان بار دیگر شاهد افزایش شمار فوتی‎‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

خبرگزاری میزان – با تکامل ویروس کرونا، علائم مربوط به این ویروس نیز به طور قابل توجهی تغییر کرده است؛ علائمی مانند از دست دادن چشایی و بویایی و تنگی نفس که زمانی نشانه‌های این ویروس بودند، دیگر چندان رایج نیستند.

در همین حال افراد به طور مرتب از گلودرد، عطسه و بیماری‌های مربوط به روده در هنگام ابتلا به کرونا شکایت دارند.

با شیوع مجدد کرونا، موارد ابتلا و فوت بر اثر این ویروس در برخی کشورها مانند ژاپن رکورد زده است.

به گزارش «رویترز»، مقامات بهداشتی ژاپن اعلام کردند که طی شبانه‌روز گذشته 415 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند؛ این بالاترین میزان مرگ و میر روزانه کرونا در ژاپن از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا به شمار می‌رود.

طی همین مدت بیش از 216 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ این رقم در حال نزدیک شدن به رکورد 260 هزار نفر در ماه آگوست است.

آمریکا نیز به طور رسمی بیش از 100 میلیون مورد تایید شده کرونا را ثبت کرده اما تعداد واقعی احتمالا دستکم دو برابر این آمار است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان روندی افزایشی دارد؛ هنوز روزانه حدود 400 نفر در آمریکا بر اثر این ویروس جان خود را از دست می‌دهند و حدود 5 هزار نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

کرونا به راحتی بیش از 200 میلیون نفر را در آمریکا آلوده کرده است؛ از زمان شروع کرونا برخی افراد بیش از یک بار به این ویروس مبتلا شده‌اند و این ویروس همچنان به گونه‌های قابل انتقال بیشتری تکامل می‌یابد که از مصونیت در برابر واکسیناسیون و ابتلای قلبی طفره می‌روند و با ورود به چهارمین سال همه‌گیری، کنترل انتقال را بسیار دشوار می‌کند.

 با این وجود آمریکا می‌گوید همه مسافرانی که از چین وارد این کشور می‌شوند باید برای ورود آزمایش عدم ابتلا به ویروس کرونا را ارائه دهند.

به گزارش «گاردین»، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند: همه کسانی که از چین به آمریکا از طریق هواپیما وارد می‌شوند، باید تحت معاینه کرونایی قرار گیرند.

بر این اساس از 5 ژانویه، همه مسافرانی که از چین به آمریکا می‌روند، باید حداکثر دو روز قبل از سفر آزمایش کرونا بدهند و قبل از سوار شدن به هواپیما، پاسخ منفی آزمایش را ارائه کنند؛ این آزمایش برای افراد بالای دو سال سن اعمال می‌شود.

در همین حال مقامات ایتالیا نیز اعلام کردند که اقدامات مشابهی را اتخاذ خواهند کرد؛ وزیر بهداشت ایتالیا گزارش داد که این کشور برای مسافران ورودی از چین آزمایش کرونا را الزامی خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *