واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به برخی مفاد ضدایرانی مندرج در قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۳ آمریکا

9:28 - 09 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۳۴۳۳
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به برخی مفاد ضدایرانی مندرج در قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۳ آمریکا، این اقدام ضد ایرانی را محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی مفاد ضدایرانی مندرج در قانون اختیارات دفاع ملی ۲۰۲۳ آمریکا، این اقدام ضدایرانی را محکوم کرد و اظهار داشت: مفاد ضدایرانی این قانون، منعکس کننده استمرار باورها و سیاست‌های خصمانه، تحریک آمیز و مداخله جویانه آمریکا علیه ايران و نیز تلاش برای ترويج رویکرد ایران‎هراسی و فضاسازی امنیتی علیه ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه طرح برخی ادعاهای بی‌اساس در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، حاکی از تداوم نقش مخرب و بی‌ثبات‌ساز آمریکا در منطقه خلیج فارس و غرب آسیاست، افزود: تكرار اتهامات دروغین در این قانون در زمینه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران نیز در شرایطی مطرح می‌شود که دولت آمریکا با خروج یکجانبه از برجام، مرتکب نقض عهد و قوانین بين‌المللی شده و این ایران بوده که برغم عدم انتفاع از حقوق کامل خود در چارچوب برجام، با ابتکارها و انعطاف دیپلماتیک، به حفظ آن کمک کرده است.

«کنعانی» تاکید کرد: همکاری‌های دوجانبه ایران و دولت‌های ديگر در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های متعارف دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی بوده و علیه هیچ کشور ثالثی نیست و آمریکا خود بیش از هر کشور دیگری دارای قراردادهای فروش و همکاری‌های نظامی و دفاعی در منطقه است و با استقرار پایگاه‌های متعدد و پرشمار نظامی در منطقه، خطر صلح و ثبات منطقه‌ای را افزایش داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه ایران بارها اعلام کرده است که ساخت سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ايران جايی ندارد، افزود: ایران به عنوان دولت عضو آژانس و موافقت‌نامه جامع پادمان، به حقوق و تعهدات خود آشناست. تردیدی نیست که طرح ادعاهای بی پایه و اساس در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، هيچ كمكی به تلاش‌‎ها برای مشروعیت بخشی به اقدامات و تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران و باج‌خواهی از آن نمی‌كند و ایران ثابت کرده که تسلیم منطق زور نخواهد شد.

«کنعانی» در پایان تاکیدکرد: حمایت تمام ‌عیار آمریکا از رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی بعنوان تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در  منطقه غرب آسیا از جمله حمایت بی‌قید و شرط از برنامه سلاح‌های هسته‌ای مخفیانه این رژیم، جدی‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مهمترین چالش برای رژیم عدم اشاعه هسته‌ای به شمار می‌رود و این امر نمونه بارزی از نفاق و سیاست‌های دوگانه و تبعیض‌آمیز دولت‌های مختلف آمریکاست که از نظر افکار عمومی جهان محکوم و مردود است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *