موج گسترده خودکشی در میان کودکان دانمارکی

14:39 - 09 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۳۷۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند خودکشی کودکان در دانمارک همچنان رو به افزایش است و روزانه دستکم 4 کودک تلاش به خودکشی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - بر اساس آمارهای اخیر، چهار کودک دانمارکی هر روز برای خودکشی تلاش می‌کنند.

به گزارش «اسپوتنیک»، بررسی اجمالی اقدام به خودکشی در میان کودکان و نوجوانان تا سن 14 سالگی که توسط آژانس داده‎های سلامت دانمارک گردآوری شده، بحث ملی را در مورد سلامت روان کودکان در این کشور برانگیخته است؛ مشخص شد که اقدام به خودکشی در این گروه سنی بسیار بیشتر شده است.

در حالی که در سال 2020، پسران در این گروه سنی 111 بار اقدام به خودکشی کردند، این تعداد در سال 2021 به 187 نفر رسیده است.

در بین دختران، وضعیت بسیار بدتر است؛ در سال 2020، آنها 724 بار اقدام به خودکشی کردند اما  سال گذشته این تعداد به هزار و 267 مورد افزایش یافت.

به عبارت دیگر، چهار کودک دانمارکی هر روز سعی می‎کنند خودکشی کنند.

یک سازمان برجسته حقوق کودکان دانمارکی که در میان دیگران، یک خط تلفن و یک سرویس مشاوره آنلاین برای جوانان راه‌اندازی کرده، گزارش داد سهم کسانی که با افکار خودکشی تماس می‎گیرند هر سال افزایش می‎یابد.

این سازمان همچنین متوجه شد مسائل ذهنی که قبلا نوجوانان رده سنی 14 تا 16 سال را آزار می‌داد، اکنون به 10 تا 12 سال کاهش یافته است؛ به گفته «راسموس کجلدال»، مدیر این سازمان، تعداد کودکان مبتلا به این بیماری نیز افزایش یافته و برای آنها حتی رفتن به مدرسه می‌تواند چالش بزرگی باشد مگر اینکه به اندازه کافی از آنها مراقبت شود.

«کریستین لوند»، از سازمان کمک روانشناختی «هد اسپیس»، نارضایتی در مدرسه، احساس غریبه بودن و درگیری با دوستان و خانواده را به عنوان اصلی‌ترین مسائل زیربنایی این بحران ذکر کرد؛ وی همچنین از تنهایی به عنوان یک انگیزه مکرر یاد کرد که با فشار همسالان، قلدری و استرس ناشی از رسانه‎های اجتماعی تشدید می‌شود.

تقریبا از هر سه نفری که در سال 2020 با خط مشاوره خودکشی تماس گرفته‌اند، یک نفر مشکلات تنهایی خود را ابراز کرده است؛ رقمی که در تمام گروه‌های سنی پایدار است.

کشورهای اسکاندیناوی در زمینه خودکشی، افسردگی، سلامت روان و سوء مصرف الکل بالاتر از میانگین جهانی قرار دارند که همواره این موضوع مورد انتقاد قرار گرفته است؛ در فنلاند میزان خودکشی در مقطعی به حدی بالا بود که این کشور نخستین استراتژی پیشگیری از خودکشی در جهان را اجرا کرد. مشکل خودکشی در کشورهای شمال اروپا همچنان پابرجاست

انتهای پیام/


برچسب ها: دانمارک خودکشی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *