رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کره شمالی خواستار تولید انبوه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی شد

9:51 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۰۰۲
کیم جونگ اون در جریان جلسه عمومی حزب حاکم کره شمالی خواستار افزایش عمده تولید داخلی کلاهک‌های هسته‌ای شد.

خبرگزاری میزان - «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی کره جنوبی را «دشمن آشکار» پیونگ یانگ خواند و خواستار افزایش عمده تولید داخلی کلاهک‌های هسته‌ای شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «کیم جونگ اون»، می‎گوید: در شرایطی که کره جنوبی بدون شک به یک دشمن آشکار تبدیل شده، تولید انبوه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی مهم و ضروری است و نیاز به افزایش تصاعدی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای وجود دارد.

«اون» در جریان جلسه عمومی حزب حاکم کره شمالی، واشنگتن و سئول را به دلیل اجرای آنچه «توطئه‌ای برای منزوی کردن و خفه کردن» پیونگ یانگ خواند، محکوم کرد و خواستار افزایش قابل توجه توانایی‌های نظامی شد.

علاوه بر این، رئیس کره شمالی وظیفه توسعه یک سامانه موشکی بالستیک قاره‌پیما با قابلیت ضدحمله سریع هسته‌ای را به عنوان مأموریت اصلی خود ارائه کرد.

این اظهارات تنها یک روز پس از آن بیان شد که سئول، پیونگ یانگ را به پرتاب سه موشک بالستیک به سمت شرق شبه جزیره کره متهم کرد و کمتر از یک هفته پس از تلاش هر دو طرف برای استفاده از پهپادها برای نفوذ به حریم هوایی یکدیگر بود.

آزمایش‌های نظامی انجام شده توسط هر یک از رقبا در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.  

پیشتر نیز رئیس جمهور کره جنوبی گفته بود که برای دستیابی به صلح، ما باید برای جنگی آماده شویم که [می‌توانیم] به طور قاطع در آن پیروز شویم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *