رکورد قتل مسلحانه کودکان در آمریکا شکسته شد

10:00 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۸۹۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد بی سابقه ای از کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال 2022 قربانی خشونت تسلیحاتی شدند.

خبرگزاری میزان – در سال 2022 بیش از 6 هزار کودک و نوجوان آمریکایی بر اثر خشونت تسلیحاتی جان خود را از دست دادند.

به گزارش «یو اس اِی تودی»، فقط یک ساعت از آغاز سال 2022 گذشته بود که یک دختربچه 14 ساله آمریکایی بر اثر شلیک گلوله زخمی شد و این حادثه، نقطه شروع رکوردشکنی قتل و جراحت کودکان آمریکایی در سال 2022 بود.

براساس گزارش «گان ویلونس آرشیو»، در سال 2022 بیش از 6 هزار کودک و نوجوان آمریکایی در تیراندازی‌های رخ داده در این کشور کشته یا زخمی شدند؛ این رقم، بالاترین میزان ثبت شده از 9 سال پیش زمانی که پایگاه گان ویلونس آرشیو اقدام به جمع آوری داده‌های مربوطه کرد، محسوب می‌شود.

 براساس گزارش مذکور بر اثر تیراندازی‌های صورت گرفته در سال 2022؛

- بیش از هزار و 300 نوجوان 12 تا 17 ساله کشته و حدود 3 هزار و 800 نفر دیگر زخمی شدند.

-بیش از 300 کودک 11 ساله و کمتر نیز در سال 2022 کشته و حدود 700 نفر زخمی شدند.

نکته مهم این که این ارقام شامل خودکشی کودکان با سلاح گرم نمی‌شود.

ضمن این که اگرچه تعداد کودکان مجروح و کشته شده بر اثر خشونت با اسلحه در سال‌های اخیر ثابت مانده است، تعداد نوجوانان از دستکم سال ۲۰۱۹ هر سال در حال افزایش بوده است.

 مدیر اجرایی «گان ویلونس آرشیو» در این رابطه گفت: افزایش مرگ و میر و جراحات ناشی از سلاح گرم در میان کودکان عمدتا ناشی از افزایش قتل است؛ از آن جایی که خانواده‌های بیشتری به هر دلیلی اسلحه می‌خرند، نوجوانان بیشتری به سلاح‌هایی که به‌طور نامناسب انبار شده، دسترسی دارند؛ درگیری‌های با اسلحه گرم بین نوجوانان اغلب منجر به گرفتار شدن دیگران در تیراندازی متقابل می‌شود.

یک دانشیار اطفال و طب اورژانس در دانشکده پزشکی هاروارد گفت: این تا حدی نتیجه افزایش دسترسی به سلاح گرم است؛ خرید اسلحه در دو سال گذشته افزایش یافته است و برخی از ایالت‌ها قوانین خرید و حمل سلاح گرم را تقلیل داده اند.

یک پزشک اورژانس اطفال در بیمارستان کودکان شیکاگو بر این باور است که عواملی مانند شامل بدتر شدن بحران سلامت روان در بین کودکان و سختی‌های طولانی مدت شیوع کرونا، مانند استرس‌های مالی، کاهش منابع مبتنی بر اجتماع و افزایش انزوای اجتماعی در افزایش شمار تیراندازی‌های منجر به قتل و زخمی شدن کودکان نقش دارند.

در عین حال، دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن حمل سلاح گرم را آسان‌تر کرد و الهام‌بخش مجموعه‌ای از قوانین و دعاوی شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در یک سال گذشته، 50 تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داد که منجر به جراحت یا مرگ شد؛ دستکم 31 کودک در تیراندازی‌ها کشته شدند، از جمله 19 کودک در مدرسه ابتدایی راب در تگزاس.

 پایگاه داده تیراندازی در مدارس که از معیار گسترده‌تری استفاده می‌کند، اعلام کرد که آمریکا در سال 2022 بیش از هر سال دیگری از سال 1970، شاهد تیراندازی‌ در محوطه مدرسه بوده است.

 محقق اصلی پایگاه داده مذکور گفت: سال گذشته نیز قابل توجه بود زیرا سه حمله برنامه ریزی شده در شکل بدترین سناریو وجود داشت؛ در واشنگتن دی سی، یک تک تیرانداز 300 گلوله به محوطه دانشگاه شلیک کرد؛ در تگزاس، یک دانش آموز سابق از دری که قفل نشده بود وارد مدرسه شد؛ در سنت لوئیس، یک دانشجوی سابق توانست یک پنجره را بشکند تا در قفل شده را باز کند؛ در هر یک از این موارد، تیرانداز از نقشه مدرسه برای یک تیرانداز فعال آگاه بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *