180 زندانی با بدهی بیش از 100 میلیارد تومان با همت ستاد دیه و خیران گیلانی آزاد شدند

8:42 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۵۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان، گفت: با همت ستاد دیه ومردم نوعدوست استان در 9 ماهه سال‌جاری زمینه آزادی 180 زندانی جرایم غیرعمد فراهم شده است.

 علیرضا یزدانی در گفت‌وگو با میزان، با اعلام خبرآزادی 180 زندانی جرایم غیرعمد استان گیلان، اعلام کرد: در 9 ماهه نخست سال‌جاری، 170 زندانی مرد و 10 محبوس زن به دلیل محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد با رقم بدهی بیش از 100 و 48 میلیارد تومان از بند زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی با تقدیر از همکاری شکات در راستای مختومه کردن این پرونده‌ها، افزود: شاکیان و طلبکاران با چشم‌پوشی از 35 درصد اصل بدهی، نقش مهمی را در استخلاص 180 زندانی آزاد شده داشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان همچنین با اشاره به  ابلاغ اعتبار بانک‌های عامل، گفت: تا امروز مبلغ ۸ میلیارد تومان از این اعتبار از طریق مددجویان جذب شده و سایر مددجویان معرفی شده در حال دریافت تسهیلات هستند.

یزدانی با اشاره به همکاری خوب قضات محاکم در خصوص پذیرش اعسار مددجویان جرایم غیرعمد، گفت: در سال‌جاری با مبلغ 77 میلیارد تومان از محل پذیرش اعسار در مراجع قضایی موافقت شده است که کمک بسیار شایانی به زندانیان غیرعمد بوده است و آنان باقیمانده مبالغ نیز بصورت اقساط به شکات پرداخت می کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان با اشاره به کمک های خیران و نیکوکاران استان گیلان و تعهد ستاد دیه به آنان، افزود: بنا به این تعهد و با توجه به تکالیف قانونی ستاد دیه کشور تمام تلاش مجموعه ستاد در استان جهت هزینه تمامی مبالغ اهدایی خیران به صرفاً برای آزادی زندانیان ناتوان از پرداخت دین است که ما بر انجام این تکلیف کاملاً استوار هستیم.

وی ادامه داد: تا این لحظه مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق خیران و نیکوکاران برای آزادی این 180 زندانی غیرعمد تامین و پرداخت شده است .

یزدانی با اشاره به وجود ۵۰۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان گیلان، گفت: بر اساس پایش و آمار دریافتی، در حال حاضر 115 نفر از این زندانیان مشمول کمک ستاد دیه استان می شوند .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان همچنین با تشکر از خیران و نیکوکاران نوع‌دوست که همواره یار و یاور ستاد دیه استان گیلان بوده‌اند، اضافه کرد: نگاه ۱۱۵ نفر از زندانیان مشمول کمک این ستاد به دستان شما است و درخواست داریم تا مثل همیشه با همت شما مردم خیر بتوانیم زمینه آزادی این افراد را نیز فراهم کرده آنان را به آغوش خانوادهای خود باز گردانیم .

در ضمن شماره حساب ستاد دیه نزد بانک تجارت به شماره 0800209900 و شماره کارت این ستاد به شماره 5859837000516498 آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد است.

بیشتر بخوانید:

بازدید مسئولان قضایی استان گیلان از زندان لاکان/ اشتغال بیش از ۵۰۰ مددجو در زندان

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *