مواجهه پناهجویان آفریقایی با رفتار تبعیض آمیز در آلمان

10:49 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۸۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان و به‌خصوص پناهجویان آفریقایی تبار در آلمان با تبعیض مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – ده‌ها هزار مهاجر آفریقایی به‌خصوص کارگران در آلمان زندگی می‌کنند، اما آیا آلمان از این پناهجویان استقبال می‌کند؟

به گزارش «headtopics»، با توجه به ادعای آلمان برای تسهیل قوانین مهاجرتی، مهاجران آفریقایی از تجربیات خود در زمینه تعصب و بی‌عدالتی می‌گویند.

یک پناهجوی آفریقایی که در آلمان زندگی می‌کند، می‌گوید: لحظه‌ای که یک مرد سیاه‌پوست را می‌بینند، با دید تحقیرآمیزی به وی نگاه می‌کنند؛ متاسفم که این کلمه را به کار می‌برم، اما اکثر آنها یک مرد سیاه پوست را می‌بینند و فکر می‌کنند که او مجرم یا فروشنده مواد مخدر است.

او می‌گوید به‌علاوه، آلمانی‌ها در مورد آفریقایی‌ها، به‌ویژه مردان، مفروضات خاصی دارند.

آلمان، کشوری با حدود 84 میلیون نفر جمعیت، در واقع مهاجران آفریقایی کمی دارد؛ در سال 2021، تنها 450 هزار نفر از کشورهای جنوب صحرای آفریقا در این کشور ثبت نام کردند؛ اگرچه در این آمار، تعداد افرادی که تابعیت آلمان را پذیرفته‌اند به حساب نمی‌آید.

این رقم در یک دهه پیش بسیار کمتر بود و تنها 164 هزار آفریقایی رسما در این کشور زندگی می‎کردند.

یک پناهجوی آفریقایی می‌‎گوید: آنها طرز فکر بدی در مورد سیاه‌پوستان دارند؛ آلمانی‌ها تصور بسیار بدی از آفریقایی‎ها دارند.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد یک سوم آفریقایی‌هایی که در آلمان زندگی می‌کنند گزارش دادند که با آنها بد رفتار شده یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

 این نرخ بسیار بالاتر از گزارش آفریقایی‌ها در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپاست؛ بسیاری همچنین گفتند که به دلیل آفریقایی بودن در جستجوی شغل یا منزل مسکونی احساس تبعیض می‌کنند.

روایت‌‎هایی که بسیاری از آفریقایی‌ها از زندگی خود در آلمان بازگو کرده‌‎اند نشان می‌دهد که آنها به طور روزمره با موارد متعددی از تبعیض، خشونت و نژادپرستی در تمامی سطوح جامعه این کشور مواجه هستند.

در پی بالا گرفتن انتقادات از سوی نهادهای بین‌‎المللی و حامی پناهجویان، دولت این کشور وعده داده که به عنوان بخشی از بازنگری گسترده قوانین مهاجرت، اقداماتی برای بهبود وضعیت پناهندگی و تابعیت این پناهجویان انجام دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *