7 عنوان فیلم از سینمای ایران در «فیلم‌نت» عرضه شد/ از آثار کیمیایی و نعمت الله تا نسخه باکیفیت «پل چوبی»

12:34 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۳۳۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
7 فیلم سینمایی در پلتفرم فیلم‌نت به مخاطبان عرضه شد.

خبرگزاری میزان - در روزهای اخیر هفت فیلم سینمایی از سینمای ایران در پلتفرم فیلم نت در اختیار مخاطبان قرار گرفت که این فیلم‌ها عبارتند از «سیاوش» به کارگردانی سامان مقدم، «بوتیک» و «بی پولی» به کارگردانی حمید نعمت الله، «کنعان» به کارگردانی مانی حقیقی، «پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم‌پور، «سربازهای جمعه» و «رد پای گرگ» به کارگردانی مسعود کیمیایی.

«سیاوش» نخستین ساخته سینمایی سامان مقدم است که در سال 1377 ساخته شد. این درام اجتماعی در مدت زمان یک ساعت و 23 دقیقه عرضه شده است.

فیلم «سیاوش» داستان مادر سیاوش امین است که بعد از شهادت همسرش ازدواج می‌کند و رابطه گرمی با پسرش ندارد. سیاوش نوازنده است و کنسرت‌هایش طرفدار زیادی دارد. او که به تازگی با خبرنگاری به نام هدیه آشنا می‌شود، با شنیدن خبر زنده بودن پدرش و بازگشتش با آخرین گروه آزادگان به کشور ، زندگی‌اش دچار تغییر می‌شود.

هدیه تهرانی، علی قربان‌زاده، مهدی خیامی، رحمان باقریان، پوراندخت مهیمن، الهام جعفرنژاد و رامین راستاد از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم «بوتیک» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته درباره جهان، فروشنده بوتیکی در شهرک غرب است که همراه تعدادی از دوستانش مجردی زندگی می‌کند. مدتی قبل، دختری به نام آتی، پولی را بابت بیعانه خرید شلوار به او می‌دهد، اما دیگر خبری از او نمی‌شود، تا اینکه جهان به صورت اتفاقی دختر را می‌بیند. اما در وضعیتی مشکوک که در حال پرسه زدن در خیابان است.

در این فیلم محمدرضا گلزار، حامد بهداد، گلشیفته فراهانی، رضا رویگری، افسانه چهره‌آزاد، یوسف تیموری و صبا کمالی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «بی پولی» دیگر ساخته حمید نعمت الله و تهیه کنندگی مصطفی شایسته، داستان زندگی ایرج چیت چی، جوانی مغرور است که برای برندی معتبر، لباس طراحی می‌کند و به اعتبار موقعیتش با دختری مرفه ازدواج کرده. اما مدتی نمی گذرد که ایرج بیکار می‌شود و موقعیت اجتماعی خود را از دست می‌دهد؛ حالا تمام سعی و تلاش او این است که بی پولی‌اش را پنهان کند.

بهرام رادان، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان و ... بازیگران این فیلم هستند.

«کنعان» فیلم دیگری از این مجموعه به کارگردانی مانی حقیقی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته است. مدت زمان این فیلم یک ساعت و 45 دقیقه است. فیلمنامه این اثر را اصغر فرهادی و مانی حقیقی نوشته اند.

«کنعان» داستان زنی به نام مینا است که بعد از ده سال زندگی، به دلیلی نامعلوم می‌خواهد از همسرش مرتضی جدا شود. از طرفی آذر خواهر مینا، بعد از سال‌ها، به ایران می‌آید و مخالفتی با این جدایی ندارد. اما مرتضی هنوز در تلاش است که همسرش را به زندگی برگرداند. مهرداد صدیقیان، محمدحسن معجونی، افسانه بایگان، ترانه علیدوستی و محمدرضا فروتن بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

و اما «پل چوبی» در قالب نسخه ترمیم شده و باکیفیت به طور اختصاصی در فیلم‌نت عرضه شده است. این فیلم به کارگردانی مهدی کرم پور و تهیه کنندگی علی سرتیپی و مهدی داوری است. این فیلم دارای زیرنویس فارسی برای ناشنوایان است.

این فیلم داستان امیر و شیرین است که در بحبوحه انتخابات، تصمیم به مهاجرت دارند. شیرین قرار است به دبی سفر کند و استاد قدیمی خود را ببیند و امیر به دلیل مشکلاتی نمی‌تواند او را همراهی کند. در این میان خواهر امیر دستگیر می‌شود و عشق قدیمی او دوباره برمی‌گردد.

بازیگران این فیلم بهرام رادان، مهناز افشار، هدیه تهرانی، مهران مدیری، فرهاد اصلانی، آتیلا پسیانی، برزو ارجمند و امید روحانی هستند.

فیلم‌های «سرباز‌های جمعه» و «رد پای گرگ» به کارگردانی مسعود کیمیایی دو فیلم دیگر از این آثار هستند که علاقمندان به سینمای کیمیایی می توانند آنها را در پلتفرم فیلم نت تماشا کنند.

فیلم «سربا‌زهای جمعه» داستان سه سرباز به نام‌های آصف، رضا و سعید است که با دعوایی جنجالی در پادگان باهم آشنا می‌شوند. آن‌ها به همراه فرمانده‌شان به مرخصی اجباری می‌روند. اما در این مرخصی هر کدام از آن‌ها درگیر مشکلات عجیب زندگی خود می‌شوند.

اندیشه فولادوند، مریلا زارعی، بهرام رادان، پژمان بازغی، بیژن امکانیان، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، بهزاد جوانبخش، کیانوش گرامی، سعید پیردوست و اصغر بیچاره در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم «ردپای گرگ» داستان رضا است که چند روز قبل از مراسم عروسی‌اش با طلعت، به زندان می‌افتد و پس از بیست سال از زندان آزاد می‌شود. او پس از آزادی از زندان درباره دوستانش تحقیق می‌کند و متوجه حقایق تکان‌دهنده‌ای می‌شود.

فرامرز قریبیان، نیکی کریمی، گلچهره سجادیه، منوچهر حامدی، جلال مقدم و سعید پیردوست جمعی از بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فیلم‌نت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *