مواجهه زنان در غرب با طیفی از بحران‎ها/آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیشتاز در نقض حقوق زنان

14:46 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۴۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان در کشورهای اروپایی با طیفی از بحران‌ها از آزار جنسی گرفته تا خشونت و قتل مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – زنان در کشورهای غربی با طیفی از بحران‌ها مواجه هستند که این موضوع در سال‌های اخیر روند افزایشی به خود گرفته است.

بحران آزار جنسی گسترده زنان در اروپا

به گزارش «یورومد مانیتور»، در اتحادیه اروپا، زنان و دختران به‌ویژه تحت تأثیر تجاوز و آزار جنسی قرار دارند و بیش از 90 درصد قربانیان تجاوز جنسی و بیش از 80 درصد قربانیان آزار جنسی را تشکیل می‌دهند.

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا در یک نظرسنجی می‎گوید از هر سه زن در اروپا یک زن از زمانی که به سن 15 سالگی رسیده است، نوعی خشونت فیزیکی و یا جنسی را تجربه کرده است،

همچنین از هر 10 زن، یک زن مورد خشونت قرار گرفته است؛ به نوعی خشونت جنسی از سن 15 سالگی به بعد، و از هر 20 زن یک زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

در سال 2015 حدود 215 هزار جنایت خشونت جنسی، که یک سوم آن تجاوز جنسی بود، توسط مقامات کشورهای اتحادیه اروپا ثبت شد.

انگلیس با 64 هزار و 500 جرایم جنسی که بیش از نیمی از آنها تجاوز جنسی بوده، بیشترین تعداد جرایم جنسی را به صورت مطلق ثبت کرده است، در حالی که آلمان در رتبه دوم، فرانسه سوم و سوئد در رتبه چهارم قرار دارند.

در مورد تجاوز جنسی، بیشترین تعداد موارد در انگلیس رخ داده است و سوئد در رتبه دوم قرار دارد و در مورد میزان خشونت جنسی در اروپا در سال 2020، چهار کشور شمال اروپا (سوئد، ایسلند، نروژ و دانمارک) به این میزان رسیده اند.

فرانسه و آلمان بیشترین تعداد گزارش شده تجاوز جنسی به زنان را در اروپا در سال 2019 ثبت کردند: به ترتیب حدود 21 هزار و بیش از 9 هزار مورد.

بحران قتل زنان در اروپا

قتل و کشتار زنان در اروپا طی سال‌های اخیر روندی صعودی به خود گرفته و به بحرانی تبدیل شده که مقامات اتحادیه اروپا را به واکنش واداشته است.

کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و ایتالیا در میان رکوردداران قتل زنان در میان کشورهای اروپایی هستند.

بر اساس این تحقیق، شروع همه‎گیری کرونا در سال 2020 با افزایش قابل توجه قتل در آمریکای شمالی و غرب و جنوب اروپا همزمان شد؛ داده‌های 25 کشور در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که این افزایش‌ها عمدتا به دلیل قتل‌هایی بوده است که توسط اعضای خانواده انجام شده است.

دسامبر 202 بدترین ماه اسپانیا برای خشونت‌های جنسیتی در 20 سال گذشته بوده است، به طوری که 13 زن طی 28 روز کشته شدند و یک پرونده دیگر هنوز توسط پلیس در حال بررسی است؛ در واقع قتل زنان به بیشترین میزان در 20 سال گذشته رسیده است.

723 زن در حال حاضر در این کشور معرض خطر خشونت خانگی هستند و در مجموع 32 هزار زن در سیستم نظارت بر خشونت جنسیتی مقامات اسپانیایی گنجانده شده‌اند.

قتل عامل اصلی مرگ و میر زنان باردار در آمریکا

آنگونه که محققان در سال 2021 اعلام کردند، قتل زنان باردار یکی از دلایل مرگ و میر آنها در آمریکا به شمار می‌رود؛ این زنان بیشتر از آنکه در معرض مرگ بر اثر زایمان باشند در معرض قتل قرار دارند.

آمریکا شیوع بیشتری از خشونت در مقایسه با کشورهای مشابه دارد، چنین خشونتی اغلب مرگبار است و اغلب شامل اسلحه می‌شود.

از سال 2009 تا 2019، 68 درصد از قتل‎های مربوط به دوران بارداری مربوط به سلاح گرم بوده است.

زنان سیاه‌پوست نسبت به زنان سفیدپوست یا اسپانیایی تبار با خطر بیشتری برای کشته شدن روبرو هستند.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که از تمام موارد قتل زنان در میان کشورهای با درآمد بالا، 70 درصد آن در آمریکا صورت می‌گیرد.

برآورد می‌شود که 40 درصد از زنان در آمریکا با خشونت جنسی روبرو شده‌اند و 20 درصد در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند؛ با این حال، این برآوردها احتمالا دچار کم‌شماری شدید هستند، زیرا به ازای هر 1000 مورد تجاوز در آمریکا، 995 مورد گزارش نمی‌شود و یا در صورت گزارش شدن منجر به هیچ اتهامی نمی‎شود که این موضوع جمع آوری اطلاعات درباره خشونت جنسی را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *