رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بی خانمانی حدود 3 هزار خانوار پناهجوی اوکراینی در انگلیس

9:00 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۹۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان اوکراینی در انگلیس باید میان بی خانمانی یا بازگشت به کشورشان دست به انتخاب بزنند.

خبرگزاری میزان – سازمان‌های خیریه در انگلیس اعلام کردند که با پایان یافتن ترتیبات حمایت مالی از پناهجویان اوکراینی آن‌ها باید میان بی خانمانی در انگلیس یا بازگشت به کشور در حال جنگ خود یکی را انتخاب کنند.

به گزارش «ایندیپندنت»، شوراهای انگلیس که موظف به اسکان پناهجویان اوکراینی هستند، به این افراد گفته اند که نمی‌توانند در پایان اقامت شش ماهه، دیگر برایشان مسکن فراهم کنند.

براساس ارقام وزارت کشور انگلیس، 2 هزار و 985 خانوار اوکراینی بین پایان فوریه تا نوامبر سال گذشته خود را به عنوان افراد بی خانمان به شوراها معرفی کردند.

حدود 69 درصد از این خانوارها شامل فرزندان تحت تکفل بودند و اکثریت آن‌ها یعنی هزار و 920 خانوار در چارچوب طرح «خانه‌ها برای اوکراین» به انگلیس آمدند.

افزایش 37 درصدی اوکراینی‌های بی خانمان در انگلیس از اکتبر تا نوامبر 2022 قابل تامل است؛ در برخی موارد این افراد تا 48 ساعت قبل از بی خانمانی از این موضوع بی اطلاع بودند.

روند بی خانمانی پناهجویان اوکراینی در انگلیس در حالی شتاب گرفته است که تعداد میزبانان انگلیسی طرح «خانه‌ها برای اوکراین» به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

آژانس پناهجویان سازمان ملل گزارش داد که از اواخر فوریه ۲۰۲۲ تا روزهای ابتدایی ژانویه ۲۰۲۳ بیش از ۷.۹۱ میلیون اوکراینی به کشورهای اروپایی پناه برده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *