رئیس شورای عالی قضایی عراق: حکم بازداشت ترامپ صادر شده است

13:06 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۲۶۶۵
مراسم بزرگداشت سومین سالروز ترور و شهادت فرماندهان پیروزی در عراق برگزار شد.

خبرگزاری میزان – مراسم سومین سالروز ترور و شهادت فرماندهان پیروزی با حضور مقام‌های ارشد عراقی برگزار شد.

به گزارش «الفرات نیوز»، مراسم رسمی سومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی در عراق برگزار شد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این مراسم تاکید کرد: هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی توسط دولت پیشین آمریکا، حمله آشکار به خاک و حاکمیت عراق بود؛ این اقدام براساس هنجارها و قوانین بین المللی محکوم است.

نخست وزیر عراق اظهار کرد: هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی که نقش برجسته ای در عقب راندن حملات تروریستی به عراق و منطقه داشتند، ناقض توافقات دوجانبه عراق و آمریکا است.

وی همچنین تاکید کرد: عراق قدرتمند پیام ماست و ما برای ایجاد یک پایه محکم برای حاکمیت عراق تلاش می‌کنیم؛ هدفی که شهدا برای آن جنگیدند و تلاش کردند، با ثبات کردن عراق بود.

نخست وزیر عراق در بخشی دیگر گفت:عراق در میان برادران، همسایگان و دوستان خود ایستاده است و به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی و عمق تاریخی خود می‌تواند در خنثی کردن بحران‌ها موثر باشد؛ ما به کار خود برای قطع آثار تروریسم در هر کجا که باشد، ادامه می‌دهیم.

فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در این مراسم گفت: خاطره غم انگیز شهادت فرماندهان پیروزی جنایتی خائنانه را یادآوری می‌کند که مبنای قانونی ندارد؛ شهادت فرماندهان پیروزی ضایعه بزرگ جبران ناپذیری است.

وی افزود: مسئولیت شورای عالی قضایی برای بازخواست مرتکبان جنایت علیه فرماندهان پیروزی دوچندان شده است.

زیدان همچنین تصریح کرد: شورای عالی قضایی از اقدامات قانونی علیه کسانی که شواهدی مبنی بر مشارکت آن‌ها در جنایت ترور رهبران پیروزی وجود دارد، دریغ نمی‌کند و از همه کسانی که در مورد این جنایت تحقیق می‌کنند، می‌خواهیم تلاش استثنایی برای کشف عاملان  انجام دهند.

رئیس شورای عالی قضایی عراق تاکید کرد: شورای عالی قضایی حکم بازداشت رئیس جمهور پیشین آمریکا را به دلیل اعتراف به ارتکاب جرم صادر کرده است.

عبدالله العلیاوی، به نمایندگی از عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق نیز گفت: فرماندهان پیروزی نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند؛ چنین جنایتی نباید بی مجازات بماند. 

فالح الفیاض، رئیس حشدالشعبی نیز از سخنرانان این مراسم بود.

وی گفت: چگونه می‌توان عزادار شهید قاسم سلیمانی نبود، آن هم در حالی که او همه جا در کنار ما جنگید؛ شهید المهندس، زندگی خود را وقف دفاع از عراق کرد.

مراسم رسمی سومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی در مرکز هیئت حشدالشعبی با حضور چهره‌های سیاسی، پارلمانی و قضایی عراق برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *